• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur maken: 'vloeiende' body ifv aantal artikelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterken

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2015
Hallo allemaal,

Nieuw hier en had graag wat advies bij het maken van een factuur.
De gegevens (naam, adres, telefoonnummer, btw nummer en bank gegevens, paginanummer & aantal pagina's) in kop- en voetteksten geplaatst.
De 'artikelen' worden enkel tussen iedere regel gescheiden door de dunste lijn, iedere rij bevat een nieuw artikel.
Het aantal 'artikelen' kan 1 of 2 pagina's beslaan.

Mijn vragen:
1) hoe kan ik er voor zorgen dat bij ingave van iedere nieuwe lijn automatisch de opmaak wordt aangepast? Dus voor iedere nieuwe rij autmatisch celopmaak + rand​
2) hoe kan ik een aantal cellen die meteen onder de artikelen staan (bv totaal bedrag) mee opschuiven ifv aantal artikelen/pagina's?​
3) ik zou graag de cellen/regels/artikels tellen waarvan het bedrag gelijk of groter is dan een bepaalde waarde maar heb geen idee hoe deze formule zou moeten uitzien​

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp
P

P, welkom hier.

plaats eens een excel bestandje (scrol naar beneden, daar vind je beheer bijlagen ) met wat je al hebt.

Hallo,

3) ik zou graag de cellen/regels/artikels tellen waarvan het bedrag gelijk of groter is dan een bepaalde waarde maar heb geen idee hoe deze formule zou moeten uitzien
Dit heb ik zelf kunnen oplossen, bleek eenvoudiger dan ik dacht. ;-)

Kan iemand mij aub in de juiste richting zetten door hints voor de overige 2 vragen?
Ik ben niet zo bedreven in Excel en ken enkel de basisfuncties waardoor ik geen flauw idee heb hoe ik hier aan moet beginnen.

Tnx!
P.

Hallo Wieter.

Dat is idd wat ik bedoel en ik had nu wel al iets gevonden met tabellen/lijsten maar zie niet hoe jij dat hebt opgelost?
Ik ga vanavond toch al eens die tabellen/lijsten bekijken.

P.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan