Factuur met subtotaal per pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

HuubBakker

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Ik heb een factuurprogramma en maak een factuur van meerdere pagina's. Per pagina wil een subtotaal en factuurtotal op de laatste pagina. Heeft iemand dit probleem al eens aangepakt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Quote verwijderd. Het is niet nodig om je vraag tussen quotes te zetten.

Wat bedoel je met pagina? Een Formulier of een Rapport?

Je kunt dat wel voor elkaar krijgen, maar het is geen 'natuurlijke' optie in Access. Normaal gesproken maak je (sub)totalen op basis van een rapporttotaal, een groeptotaal etc. Een (lopend) totaal per pagina zou alleen moeten kijken naar de totalen die tot die pagina gelden. Een totaal wijzigt dan, als de pagina-instellingen veranderen bijvoorbeeld.
Kortom: als je een lopend totaal onder aan elke pagina wilt, dan zul je dat moeten programmeren.

Nadere uitleg:
Ik heb een rapport met diverse secties
Paginakoptekst: met logo, naw gegevens en kolomkoppen
Details: met de factuurregels
Paginavoettekst; met de factuurtotalen en de factuurvoetregels (bedrijf en bankgegevens)
Omdat er nu facturen worden gemaakt die niet op 1 pagina passen moet ik het rapport aanpassen
Uitgangspunt is
Koptekst moet op alle pagina’s identiek zijn
De factuurregels moeten op alle pagina’s op dezelfde plaats beginnen en eindigen
De voettekst moet op alle pagina’s m.u.v. de laatste een subtotaal en de factuurvoetregels (bedrijf en bankgegevens) bevatten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan