EagleHunter
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 nov 2001
- Berichten
- 166
3 dagen terug heb ik de volgende vraag gesteld.
Is er niemand die een oplossing weet?
Ik heb namelijk in Excel het bestandje "factuur" aangemaakt. Het bestaat uit twee tabbladen. Tabblad 1 is een factuur met daarop gegevens als: klant, huurperiode, prijs enz. Opmaakje aan toegevoegd en vele berekeningen om het juiste factuurbedrag te krijgen, incl. automatische berekening voor de juiste aanbetalingsdatums.
Tabblad 2 is een eigengemaakt sjabloontje. Daarop vul ik de klantgegevens in die ik handmatig op papier heb gezet. Pas als de klant overgaat tot een reservering van een accommodatie vul ik de sjabloon in. Tabblad 1 zorgt dan dat deze gegevens op de juiste plaats komen te staan.
Dus na het invullen van tabblad 2 rest mij slechts de moeite om tabblad 1 uit te printen.
Maar nu:
In Outlook heb ik reeds een adressenbestand opgebouwd. Ik vind Outlook niet een geweldig programma, maar daar gaat het nu niet om.
Graag zou ik voortaan slechts een klantnummer willen invoeren, waarna Excel de bijbehorende gegevens zoekt en op de juiste plaats zet.
Dit moet toch te doen zijn?
Ik heb echter al gestunteld met Access, maar ben er van overtuigd dat Excel ook voldoende mogelijkheden biedt. Mijn kennis van Excel is redelijk, mijn kennis van Access is 0,0!
Wie helpt?
p.s. zie ook mijn andere vraag over postcode+nr. omzetten in adres-woonplaats...
Is er niemand die een oplossing weet?
Ik heb namelijk in Excel het bestandje "factuur" aangemaakt. Het bestaat uit twee tabbladen. Tabblad 1 is een factuur met daarop gegevens als: klant, huurperiode, prijs enz. Opmaakje aan toegevoegd en vele berekeningen om het juiste factuurbedrag te krijgen, incl. automatische berekening voor de juiste aanbetalingsdatums.
Tabblad 2 is een eigengemaakt sjabloontje. Daarop vul ik de klantgegevens in die ik handmatig op papier heb gezet. Pas als de klant overgaat tot een reservering van een accommodatie vul ik de sjabloon in. Tabblad 1 zorgt dan dat deze gegevens op de juiste plaats komen te staan.
Dus na het invullen van tabblad 2 rest mij slechts de moeite om tabblad 1 uit te printen.
Maar nu:
In Outlook heb ik reeds een adressenbestand opgebouwd. Ik vind Outlook niet een geweldig programma, maar daar gaat het nu niet om.
Graag zou ik voortaan slechts een klantnummer willen invoeren, waarna Excel de bijbehorende gegevens zoekt en op de juiste plaats zet.
Dit moet toch te doen zijn?
Ik heb echter al gestunteld met Access, maar ben er van overtuigd dat Excel ook voldoende mogelijkheden biedt. Mijn kennis van Excel is redelijk, mijn kennis van Access is 0,0!
Wie helpt?
p.s. zie ook mijn andere vraag over postcode+nr. omzetten in adres-woonplaats...
Laatst bewerkt: