• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur nummer aanpassen van MS sjabloon

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter1980

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Via de website van Microsoft heb ik een sjabloon gedownload om mee te boekhouden.
Nu wil ik het factuur nummer aanpassen in; AB10022012001 CODE dag maand jaar volgnummer

Hiervoor gebruik ik =TEKST.SAMENVOEGEN("AB"&TEKST(E1;"DD")&TEKST(E1;"MM")&JAAR(E1))
Echter rest de VB code dit format, wil iemand kijken hoe ik deze code kan gebruiken met een volg nummer van 3 cijfers?

http://download.microsoft.com/downl...42-425b-87eb-c3ac9f076d84/Verkoopfactuur5.xls

Gaat de link over hetzelfde als de vraag?
Wat is de vraag eigenlijk?

Heb je een stukje code, dus geen functie, die eender welke getal omzet in een getal van 3 cijfers?
Dus 12 wordt 012; 9 wordt 009 enz...
Maar wat doe je dan met 4567?
Wanneer je dit nog hebt kan ik je wel verder helpen... ...

De link verwijst naar Excel document die zelf via een script een factuur nummer aanmaakt.
Nu wil dit nummer aanpassen naar zoiets als AB12022012001 zie bijlage

Lettercode dag maand jaar volgnummer
Bekijk bijlage FactuurNummer.xls

Hoi Peter,

Dit kan op zich wel, alleen het volgnummer wil je ongetwijfeld automatisch hebben.
Dit betekent dus dat alle facturen moeten worden opgeslagen onder het factuurnummer in een standaard directory.
Vervolgens moet je in de VBA code de directory uitlezen en kijken wat het laatste volgnummer is en deze optellen met 1 voor het volgende volgnummer.

Groet,

Bjorn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan