• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur nummeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ansje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ansje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Als je in Excel 2000 het sjabloon Factuur opent, heeft die factuur de mogelijkheid om een uniek nummer in te laten voeren. Bij het openen van die factuur verschijnt ook het werkbalkje Factuur in beeld, waarop een knop zit om een nummer te laten invoeren. Dat balkje is in andere bestanden niet beschikbaar.

Kun je deze mogelijkheid ook in een eigen factuur invoeren?

Jij hebt het over een sjabloon... (Een volledig voorbereid bestand). Je kan niet zomaar speciale werkbalken voor dat éne bestand overplaatsen naar een ander, en dan hopen dat alles correct zal werken.

Ik wil je niet ontmoedigen... maar indien ik een programma ontwikkel, begin ik gewoon vanaf 0. Dan is alles veel meer zoals ikzelf wil. Beter dan iets gebruiken, en dan maar aanpassen.

Een Autonummering, kan je bijvoorbeeld krijgen, door telkens je ergens op een knop 'Nieuw' klikt, volgende macro te laten lopen:

Range("A1").Value = Range("A1").Value + 1

Er zijn natuurlijk nog tal van andere mogelijkheden.

Luc

Hallo Luc,

Nee, dat had ik al begrepen dat dat niet werkte. Jij weet waarschijnlijk hoe je vanaf "nul" moet beginnen. Ik ben niet zo thuis in die toestanden van macro's schrijven e.d. Daarom hoopte ik dat dat ook op een eenvoudige manier kon.

Hoi Ansje,

Beste start is normaal een goed boek aanschaffen. (Je kan ook beginnen in de bibliotheek. Daar zijn ook boeken, en het is een stuk goedkoper)

En verder... verdeel uw probleem in kleine onderdelen, en probeer die op te lossen. Zoiets als: Hoe verhoog ik het nummer bij elke nieuwe factuur... Of hoe plaats ik elke gemaakte factuur in een database.

Wat jij doet: Hoe maak ik een werkbalk voor de factuurnummer... Als beginner zie je dit misschien niet onmiddellijk, maar dat is reeds een volgende stap. Eerst moet je die macro hebben die het nummer verhoogd.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan