factuur progje

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurtcl

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Beste leden,

Ik zal eerst al mededelendat ik een beginner ben, maar geen uitdaging uit de weg ga.
Nu wil ik een faktuurprogje maken, maar loop tegen een probleem aan.
contactpersonen werken is een tabel van en een formulier.
er is een tabelbfactuur en een formulier, mijn contact personenen kan ik ook selecteren in het formulier factuur.
nu heb ik een sub formulier in het formulier factuur aan gemaakt en ik vrees dat dit niet klopt bij totaal exl btw rekent hij niet uit wat het totaal is en ik neem aan dat hij in het formulier geen tabel laat zien.

Weet iemand hier raad mee of hoe ik dit kan oplossen

bij voorbaat dank,

KurtBekijk bijlage facturatie.rar

ik begrijp je wel hoor maar ik werk voor een vereniging en we zijn allen vrijwilligers en er zu len meer dingen moeten komen van daar ik ook met acces wil gaan werken maar tochbedankt voor het meedenken:thumb:​

't Is ook niet zo netjes vind ik om iemand een pakketje aan te smeren als je een vraag stelt... Ik wil wel antwoord geven op je vraag, maar daarvoor heb ik een 2oo3 db nodig. Kan dat geregeld?
Overigens komt er in de nieuwsbrief van December een cursus Access, waarbij facturen ook uitgebreid aan bod komen. Hou die dus in de gaten!

Helaas kan ik deze niet om zetten wat ik wel wil en als het mag is dat ik even oficce 2007 inpak en plaats, ik kan ook even kijken of ik op de pc een 2003 plaats en daar het mee probeer te openen

groeten kurt

Laatst bewerkt:
Je kunt vanuit 2007 een db opslaan als 2003 variant. Andersom werkt helaas niet... (nou ja, helaas ;) )

Heb ik geprobeerd en dat aanvaarde hij niet maar ben het nu even in 2003 aan het maken, zal allicht wel de zelfde fout tegen komen.

Ben er aan bezig en ben bijna zover waar ik de melding zal gaan tegen komen.

Je hebt een aantal klassieke beginnersfouten gemaakt. De grootste: een tekstveld dat Aantal heet (had je waarschijnlijk niet verwacht...) Een tekstveld met de naam Aantal kun je niet in een berekening gebruiken, omdat de engelse vertaling Count een gereserveerd woord is. Daarom (o.a.) werkte je formule niet; hij verwees niet naar een veld, maar naar een interne Functie. Door het tekstveld een andere naam te geven (txtAantal) kun je wèl met het tekstveld rekenen. In die berekening had je ook nog de functie Som gebruikt, maar die is in dit geval overbodig.
Een andere fout is, dat de koppelingen niet goed werkten. En dat gaat je vroeg of laat ook opbreken. Vergelijk die van jou maar eens met deze versie, waarin je wèl Referentiële Integriteit hebt, terwijl dat bij jou niet mogelijjk is.
Een laatste fout: het subformulier had je in de Toevoegmodus gezet; als je dat doet, kun je nooit de eerder ingevoerde regels bekijken van een factuur, en dat wil je uiteraard wel kunnen.
Kijk maar eens of je met deze versie wat meer kunt.

Bijlagen

Als eerste hartelijk dank ik ga deze eens appart bekijken en goed in het kladblok zetten hoe en wat ik moet doen, maar toppie dat is wat ik bedoelde :thumb::thumb:;)
Nu heb ik een totaal bij gemaakt in het sub formulier, is het de bedoeling dat ik dit niet doe en dit later in mijn rapport terug komt.

volgende heb ik gebruik om alle totalen van de regels te berekenen =([txttotaal Exl BTW])

Groeten kurt:confused:

Bedoel je dat het maken van het totaalbedrag niet lukt?

Ja klopt dat lukt niet maaport aan het uit werken en als dit klaar is ga ik het totaal evenposten

groeten,

kurt

Heb er al een werkend voorbeeldje van gemaakt ;)

Bijlagen

Ik ben weer even aan het stoeien gegaan hoor maar nu zit ik knel met mijn rapport
ik heb een rapport aan gemaakt met de standaard gegevens die ik zal willen hebben voor mijn factuur af te drukken, en dan heb ik net als bij het formulier een tussen raport gemaakt met de bedoeling dat dat ook daar de btw wordt berekend en ik mijn raport bekijke ik ook gelijk de voorbeeld factuur heb, nu is het bestand 150 kb groot en krijg ik het niet geupload

Heb het even anders gedaan hij staat nu hier http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8ENG8Y78OXOV.rar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan