• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur regel en opslaan in PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justfabulous

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Hallo,

Wie wil mij helpen met het volgende. Ik wil graag als een factuur opgeslagen wordt een aantal cellen zoals naam, adres, bedrag ect. gekopieerd wordt naar een regel in een tabblab. En is het ook mogelijk de factuur op te slaan in PDF en automatisch in een map te plaatsen op naam en factuurnummer?

Bijgevoegd voorbeeld.

Groeten

Bekijk bijlage Factuurprog.xls

Laatst bewerkt:
Deze lost je eerste vraag op
Code:
Sub tst()
    With Sheets("Factuur")
        sq = .[D13] & "|" & .[D14] & "|" & .[D15] & "|" & .[D16] & "|" & _
        .[M13] & "|" & .[M14] & "|" & .[M36] & "|" & .[M38] & "|" & .[M40].Value
    End With
   MsgBox UBound(Split(sq, "|"))
    [Blad1!A65536].End(xlUp).Offset(1).Resize(, 9) = Split(sq, "|")
End Sub
Wat betreft je 2de vraag, dit is afhankelijk van je XL-versie.
2007 kan je rechtstreeks opslaan als Pdf, voor 2003 zal je Acrobat of een andere Pdf-creator nodig hebben.

Dank je :d alleen het bedrag wordt nu als tekst opgeslagen en krijg dus een foutmelding met !, moet dat in de code worden gezet? en hoe sla ik dit op in PDF op office 2007? En als ik nog een tabblad maak met daarin artikelen, kan ik deze dan in tabblad Factuur raadplegen via een code die ik dan invul in cel M16?

Groeten

Laatst bewerkt:
en hoe sla ik dit op in PDF op office 2007? En als ik nog een tabblad maak met daarin artikelen, kan ik deze dan in tabblad Factuur raadplegen via een code die ik dan invul in cel M16?
Bij opslaan als zie je optie pdf.

Bekijk voor de tweede vraag eens de mogelijkheden van vertikaal zoeken.

Hoi, ok dank je. Maar hoe kan ik het probleem oplossen dat het getal opgeslagen wordt als tekst in blad1?

Maar hoe kan ik het probleem oplossen dat het getal opgeslagen wordt als tekst in blad1?
Ik kan de code niet doorgronden, maar vaak maakt de toevoeging *1 van tekst een getal.

Code:
Sub tst()
    With Sheets("Factuur")
        sq = .[D13] & "|" & .[D14] & "|" & .[D15] & "|" & .[D16] & "|" & .[M13] & "|" & .[M14]
    End With
    With [Blad1!A65536].End(xlUp)
        .Offset(1).Resize(, 6) = Split(sq, "|")
        .Offset(1, 6) = [Factuur!M36].Value
        .Offset(1, 7) = [Factuur!M38].Value
        .Offset(1, 8) = [Factuur!M40].Value
    End With
End Sub

@ Rob
De code maakt 1 lange string van waarden, gescheiden door |
Wat je dan doet is met de Split-functie deze string in stukken hakken en verdelen over het aantal cellen gedefinieërd door de Resize-functie.

Laatst bewerkt:
Bedankt:D Dat is opgelost. Alleen krijg ik het niet voor elkaar door een artikelnummer in M16 en dat hij deze dan uit tabblad artikel pakt. Wil iemand mij helpen hiermee?

Groeten

Voorbeeldbestandje ?

Ik heb zel data moeten verzinnen en der bijgezet , ook cel M16 ( " factuurnummer ) ik heb een getrapte validatie gemaakt op de gegevens van cel M16 .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi, vergeten te vermelden, maar ik werk met office 2003 en kan dit bestand niet openen :confused:

Hoi, dit is niet wat ik bedoel. Ik wil graag dat wanneer je een artikelnummer in M16 invuld deze de gegevens uit tabblad artikelen pakt en invuld in kolom D19 en de prijs in L19 op het factuur.

De formule VERT.ZOEKEN stond wel in mijn andere bestandje ook .
Code:
=ALS(EN(C19<>"";M$16<>"");VERT.ZOEKEN(M$16;artikel;2;0);"")
deze voor je kolom D en deze voor je kolom L
Code:
=ALS(EN(C19<>"";M$16<>"");VERT.ZOEKEN(M$16;artikel;3;0);"")

voorbeeldje ingevoegd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi, jup dit bedoel ik. Hoe doe je dat met validatie van M16 naar het tablad Artikel?

Met mijn vinger op het toetsenbord of mijn hand aan de cpu muis , Ik selecteer in het tabblad " artikelen " de range die ik wil toewijzen ( kan ook uitgebreid worden of via een formule voor geworderden in Excel ) dan druk ik Ctrl F3 en dan klik ik hier en daar nog wat en typ ik de gegevens

Druk bij U eens Ctrl F3 > klik daar op " artikel " en kijk onderaan naar de toegewezen range > later zal je die moeten ophogen

Ik kan je ook steeds een cursus Excel aanraden , daar dit voor U , mijn inziens zeker toepasselijk zou zijn

Waarom liep het met mijn eerste bestandje fout , omdat ik en wsl ook andere niet op deze manier werken Maar jij bent de TS en wij beantwoorden U wensen .

Ok, weer wat geleerd :D Ik zoek op dit forum, maar het lukt me niet. Ik zou bijvoorbeeld cellen verplicht willen laten invullen voordat men naar een volgende cel kan zodat het niet kan worden opgeslagen. Is dit makkelijk in toe te voegen?

. Is dit makkelijk in toe te voegen?
Via VBA kan er gecontroleerd worden of alles is ingevuld , ooit heb ik op een forum al gezien via validatie dat je bij een bepaalde cel moet beginnen om de volgende te kunnen invullen .
Voor mij is het nu bedtijd om even te gaan zoeken , maar zoekterm als verplicht invullen eventueel via google in andere forums gaan zoeken niet aan crossposting gaan doen .
Hoe zal de change - event macro der moeten uit zien :
if target rows count > " hier staat dan je begin rij " then exit sub
if target rows < " hier staat je eind rij " and target columns and target value <>""
if " hier de cel " = "" then
hier de cel van boven terug
elseif " de volgende cel" = "" then
hier de cel van boven " de volgende cel "
elseif en zo gaan we verder tot de laatst gedwongen in te vullen cel .

en nu is het slaapwel .

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met deze. Selecteer een product in M16 en de omschrijving en het bedrag worden ingevuld. Voer een aantal in en de formules geven je de berekening. Als 1 v/d gele velden niet is ingevuld krijg je een melding voor het boeken en moet je eerst alles invullen alvorens kan geboekt worden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan