• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur regel en opslaan in PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja precies wat ik zoek :). Is het ook mogelijk dat als je in cel M15 een nummer zoals klantnummer invuld, je een melding krijgt dat dit nummer al voorkomt en het adres dan ook gevuld wordt in cellen D3, D4, D5? De gegevens zouden dan uit tabblad financieel gehaald moeten worden, daar staan de adresgegevens in.

Groeten

Wil je gewoon die cellen invullen kan dat met Vert.Zoeken, wil je er een melding bij zal het via VBA moeten

Ok dank je. Dat moet lukken. Is het ook mogelijk wanneer er in een lijst een datum in een kolom wordt ingevuld je dan verplicht bent de cel ernaast in te vullen? Dit vanaf regel 5. Het gaat om kolom M waar de datum in moet komen te staan en kolom N een tekst. Graag zou ik dan een msgbox bericht willen zien dan.

Groeten

Plak deze code in de bladmodule v/h tabblad waar je lijst staat. Vul M5 in en laat N5 leeg, vul nu M6 in en bevestig met Enter, dan pas komt de MsgBox.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 13 And Target.Row >= 5 Then
        If Target.Offset(-1, 1) = "" Then MsgBox "Je bent een kolom vergeten in te vullen" & Chr(10) _
                            & "in de vorige regel", vbExclamation, "Alles invullen"
    End If
End Sub

Hoi, dit gaat niet goed werken. Kan het misschien dat je een melding krijgt bij het opslaan of afsluiten? En nog 1 verzoekje en dan is het factuur programma wel af. Ik wil graag in tabblad financieel dat je via een macro kolom F kan selecteren op maand, dus dat je 1 overzicht krijgt van een maand?

Groeten

Zet deze in ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    With Sheets("Artikel") '<<<<< Wijzig in de juiste bladnaam
        If WorksheetFunction.CountA(.Range("M5:M" & Cells(Rows.Count, 13).End(xlUp).Row)) <> _
                WorksheetFunction.CountA(.Range("N5:N" & Cells(Rows.Count, 13).End(xlUp).Row)) Then
            MsgBox "Je bent een cel vergeten in te vullen" & Chr(10) _
                            & "in kolom N van werkblad ......", vbExclamation, "Alles invullen"
            Cancel = True
        End If
    End With
End Sub

Hoi, ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb namelijk dit al in workbook staan.

ActiveWorkbook.Unprotect Password:="Hi"
Sheets("Start").Select
[A1].Select
ActiveWorkbook.Protect Password:="Hi"
ActiveWorkbook.Save
ActiveSheet.Unprotect
Range("B2:N54").Select
Range("D19,D34,F15,H15,M13:M16,M37,C19:C35,C39:C43,D38,D43,L37,L19:L34").ClearContents
Range("D3").Select
ActiveSheet.Protect
ActiveWorkbook.SaveCopyAs "C:\
End
End Sub

Laatst bewerkt:
Prachtige code ,

Probeer deze nu zelf eens te begrijpen :
voor je gaat sluiten , ga je de beveiliging van u bestandje eraf halen , je gaat werkblad " start " activeren , cel A1 selecteren , je bestandje terug beveiligen , je bestand opslaan , de active sheet ( start ) beveiliging eraf nemen , range B2:N54 selecteren ?? , daarna deze range D19,D34,F15,H15,M13:M16,M37,C19:C35,C39:C43,D38,D43,L37,L19:L34 wissen , cel D3 selecteren , bladbeveiliging aanzetten en dan een copy opslaan .
Volgens mij heb je flits , flits , flits op je scherm .
Iedereen moet leren :thumb: , leer de basis , ga dan verder volgens je vorderingen dat je maakt .

Ik wens je suc6 .

Code:
ActiveWorkbook.Unprotect Password:="Hi"
Sheets("Start").Select
[A1].Select
ActiveWorkbook.Protect Password:="Hi"
ActiveWorkbook.Save
ActiveSheet.Unprotect
Range("B2:N54").Select
Range("D19,D34,F15,H15,M13:M16,M37,C19:C35,C39:C43,D38,D43,L37,L19:L34").ClearContents
Range("D3").Select
ActiveSheet.Protect
ActiveWorkbook.SaveCopyAs "C:\
End
End Sub

Ik vermoed dat deze te maken heeft met de factuur die je dan zojuist gemaakt hebt ?
Wat ik dan niet begrijp is dat je eerst allerlei bereiken gaat leegmaken en dan een copy van je lege werkbook opslaan zonder hem te benoemen. Als dit het geval is kan je dit alles ook onderbrengen onder de knop opslaan en enkel een copy maken van de ingevulde factuur, benoemen en copy sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan