• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

zero55

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Berichten
70
Beste mensen,

In bijlage zit een bestandje om facturen te maken, het bestaat uit 3 tabbladen (factuur, producten en klanten).
Als er een factuur gemaakt is kan met de knoppen rechtsboven uitgeprint worden en opgeslagen worden onder een andere naam (factuurnr + datum). Nu heb ik volgend probeem : Als er een factuur gemaakt is, is er waarschijnlijk ook een nieuwe klant aangemaakt. De factuur wordt opgeslagen in de daarvoor bestemde map op de harde schijf. Als men nu het bestand sluit vraagt excel of de wijzigingen opgeslagen moeten worden. In principe moet je hier "Nee" klikken, maar dan wordt de nieuw aangemaakte klant ook niet opgeslaan. Als er "Ja" geklikt wordt, dan wordt de factuur opgeslagen in het orginele bestand en dat is niet de bedoeling daar er als men de volgende keer het bestand opstart de laaste factuur ingevuld staat.
Hoe is dit probleem het simpelst op te lossen ? Bestaat er een macro om alle ingevulde cellen terug leeg te maken of zo? Of moet ik de gebruiker aanleren eerst zijn nieuwe klant aan te maken, dan opslaan en daarna zijn factuur te maken ?

Groeten
Rudi
 
Om te voorkomen dat het orgineel overschreven wordt sla je dit op als .xlt bestand (xlt = excel template vergelijkbaar met een dot bestand in word)
Als je nu kiest voor bestand, nieuw en je factuur kun je dit gewoon opslaan, er wordt een naam gevraag en je orgineel bijft intact.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan