• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

cox00077

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Diverse topics over dit onderwerp bekeken maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Zie de bijlage. Als ik in C1 een naam aanklik, zouden in cel C2 C3 en C4 achtereenvolgens de naam het adres en de postcode en woonplaats moeten verschijnen.

Om de een of andere reden lukt me dat niet.
Wie kan me helpen?

Alvast bedankt,

Bijlagen

Ik ga een bestandje voor je fixen, ik werk er al jaren mee (eigen ontwerp)
Moment geduld aub.

zoiets?

Edit: Ik wist niet dat Paul er al aan werkte,.... sorry Paul.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mijn ontwerp.
Ik heb een extra ingevoegd:
Als je aan je orriginele bestand hebt gewerkt, om wijzigingen in structuur of opmaak te maken, doe dan VOORDAT je deze opslaat, even een rechter klik op E7 (datum) en dan "inhoud wissen".
Als je nu het document opent, wordt gekeken of die cel leeg is.
Zo ja, dan wordt de datum erin gezet.
Zo nee, dan betreft het een bestaande factuur die eerder al is gemaakt, en blijft de datum staan zoals die eerder opgeslagen was ! (handig :) )

Dan nog een opmerking:
Je klantenbestand hoort niet als een tabblad aan je factuur vast.
Waarom? Als er een klant verhuisd, of je voert een nieuwe klant toe, dan gaat die niet mee met de oude facturen.
Dus als je een klant wilt herzien, moet je altijd een nieuwe lege factuur openen.
Bij elke opgeslagen factuur wordt je hele klantenbestand mee opgeslagen.
Je excel database wordt onnodig groot. (bij elke nieuwe klant + factuur groter dan de vorige)

Maak een apart document met daarin je klantenbestand.
En haal daar de gegevens uit op.

Nog een extra: