• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

secam

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Hallo,ik heb gebrobeerd van een word document.Een factuur te maken,Tot zover werkt het wel.
Maar ik zou graag een knop om factuurnummer op te hogen in dit formaat 2015-01,en een knop om te printen op de standaard printer eventueel ook opslaan op de hd.
Aangezien ik niks van exel af weet zou ik het op prijs stellen dat me iemand zou kunnen helpen.
Bij voorbaat dank.

Je wordt vast beter en sneller geholpen als je een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info toevoegd.

Je spreekt van een word bestandje, heb je ook een excel bestandje?

Druk op knop reageer op bericht, daana zie je een paperclipje. Deze gebruiken (toevoegen > kiezen > uploaden > voeg in)

Dit zie je niet?

Eerst:
reageer.jpg
Dan:
paperclip.jpg

factuur bij lage

ik heb een andere browser gebruikt,nou doet hij het wel,ik gebruikte microsoft edge denk dat het probleem was

Secam,

Hierbij een facturatie tool die door Niels, hier op dit forum in elkaar is gestoken en voor mij zeer goed werkt. Je gaat wel even moeten kijken hoe alles in elkaar zit, maar je vraag over datum en factuurnummer zit er standard in.
In de tab help kan je uitleg terugvinden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvg.
Marc

Bijlagen

Ziet er goed uit,maar dit is voor mij te uit gebreid,en ik heb geen kennis van exel om het zelf aan te passen,het liefst zie ik het bestand dat ik heb geupload word aangepast,het moet zo simpel mogelijk blijven
gr,

Secam,

Is volgende hetgeen je zoekt?
In tab modus cel B1 kan je het factuurnummer wijzigen of terug naar 1 brengen.

Mvg.
Marc

Bijlagen

Beste samabert,Bedankt zo ziet het goed uit,alleen nog een vraagje als nu het 2016 word gaat deze dan automatich omhoog,of waar moet ik dat veranderen.
gr.

Dag Secam,

Ik heb er even naar gekeken naar het bestand en zo te zien past het jaartal zichzelf aan.
Dit komt door: Tabblad Modus. Cel A1.
Hier staat de formule =VANDAAG() waardoor het jaartal zichtbaar altijd het jaar zal zijn waar je dan in zit.
(Dus op 1-1-2016 staat daar 2016, ook al moet je iets van 2015 maken)
Wil je daar een andere jaar hebben staan bijvoorbeeld op 1-1-2016 iets van 2015.
Dan zou ik cel A1 aanpassen naar:
=VANDAAG()-365
Meerdere jaren meervouden van 365 (365 dagen in het jaar)

Laatst bewerkt:
Secam,

Bestand nog wat aangepast en nu ook een knop om je file op te slaan.
In tabblad Modus cel A20, dit moet je aanpassen naar jouw noden en deze map effectief aanmaken. Vervolgens als je een factuur gaat opslaan maak hij zelf nog de sub map factuur aan.

Mvg.
Marc

Bijlagen

Beste samabert,bedankt voor de geboden hulp hier kan ik goed mee vooruit
Gr Secam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan