• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

factuurnr automatisch laten verschijnen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HBZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie het verschil (regel opbouw) met post 14

Bekijk bijlage factuur leendert ( doormiddel van het openen van bestand, autom nieuw factuurnr..xlsm

Dit is het bestand waar ik het factuurnummer automatisch van door wil laten lopen,

Ik ben nu al zover dat de facturen die als opslaan als worden opgeslagen hun eigen factuurnummer behouden.

Nu zit ik alleen nog met het volgende:
Nu loopt ook bij het opnieuw openen van dit bestand de factuurnr niet meer mee.
Deze blijft ook op hetzelfde nummer staan, en dat is net niet de bedoeling.

Dus dit is het basisbestand waaruit ik de nieuwe facturen wil maken. Dus dit betekend dat in dit bestand het nummer wel door moet lopen bij het opnieuw openen. Alleen de gemaakte facturen ( die in een ander bestand zijn opgeslagen) daar moet het factuur nummer niet van veranderen.

De aangereikte code staat niet in het bestand, en haal de 'private sub workbook.open' uit de moduleblad.

Laatst bewerkt:
Naamloos.jpg

Ik heb het nogmaals ingevoerd en krijg dan deze melding

Ik wist van te voren natuurlijk niet dat je Excel 2007 had.
Verander het laatste stukje;

Code:
& ".xls"

even in:

Code:
& ".xlsm", FileFormat:=52

Dat gebeurd nu toch?

nee, dat lukt nu nog niet.

In het basisbestand blijft de factuurnummer nu gelijk.
Kun je in die bijlage die in net stuurde zien,of daar nog iets niet goed is?

Bestand aangepast met toegevoegde code.
Het bestand wordt geopend, het nummer wordt met één opgehoogd, daarna opgeslagen.
Als je het bestand sluit worden de wijzigingen niet opgeslagen.
Wil je toch iets veranderen in het bestand wat blijvend moet zijn, zet je de code in de onderbrekingsmodus (Menu uitvoeren), en dan even opslaan, daarna terugzetten op "beginwaarden".

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan