• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuurnummers wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

cloosen

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Berichten
99
Hi Excel goeroes! :thumb:

Ik denk dat het wel al eens aan bod gekomen, maar heb toch iets specifieks wat ik aan jullie wil vragen...

Graag wil ik in een factuur (zonder sjabloon) factuurnummers opnemen. Daarvoor heb ik het volgende bedacht:

Ik heb een checkbox die in cal O10 een 1 of 0 wegschrijft. Bij een 0 mogen er geen factuurnummers worden toegekend bij een 1 wel.

Ik gebruik een PrintManager (AddIn, wat m.b.v. een ander programma automatisch de juiste factuurwaarde ophaalt en de facturen automatisch uitprint met de goede bestandsnamen e.d.). Die reportwriter maakt afzonderlijke workbooks aan die ook allemaal opnieuw berekend worden (alvorens harde waarden weg te schrijven).

Oplossing: Als O10 gevuld is met een 1; en de bestandsnaam is invoice.xls dan het factuurnummer (uit het bestandje c:\temp\factuurnummer.txt ophogen met 1 (factuurnummer in O12 als driecijferig getal) en in een bestandje in bijvoorbeeld c:\temp\factuurnummer.txt het laatste factuurnummer wegschrijven wat gegenereert is. Op deze manier wordt dus iedere keer dat bestandje overschreven met het laatste factuurnummer en wordt het juiste factuurnummer toegekend...

Of heb ik het mis... Maybe dat iemand anders een super geweldig idee heeft wat veel makkelijker is... Daarnaast lukt het me niet om de juiste VBA te schrijven hiervoor...

Ik hoop dat iemand tijd heeft om me een beetje te helpen...

Greetz, Bartje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan