• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

FACULTEIT niet hoger dan 170

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik weer! ;)

Thoralf: ik vind het een geweldige oplossing en hij gaat ook tot een hogere n-waarde dan die van mij.
Zelfs 100000 levert uitkomsten op, zij het met het nodige rekenwerk.

Ik zou alleen die wetenschappelijke notatie achterwege laten en in 1 keer tot de numerieke uitkomst komen middels 10^(jouw formule in K12).
De uitkomst wordt dan vanzelf 0 bij getallen kleiner dan (plm) 1E-307. Groter dan 1E+307 is niet van toepassing.
Ik heb dit naast mijn oplossing gezet en aan de grafiek toegevoegd.

Bekijk bijlage Dimensieloos E-curve-forum MB en Thoralf.xlsx

Marcel,

Je hebt gelijk. Jouw werkwijze met 10^.... werkt sneller dan het samenstel van formules dat ik maakte.
Voor mij is het ook al weer meer dan 50 jaar geleden dat ik met logaritmes werkte, vandaar dat ik terugviel op de definitie.

Code:
=10^(LOG10(n)+LOG10(n*$I12)*(n-1)-SOM(LOG10(RIJ(INDIRECT("A1:A"&n-1))))+LOG10(EXP(1))*(-$I12*n))
(matrixformule)Direct in K12 werkt prima. De ALS is niet nodig.

Laatst bewerkt:
Heren,

Kijk, hier kan ik wat mee! heel erg bedankt voor de meesterwerken ;)
Ik ga ermee aan de slag, zorgen dat ik het zelf beheers.
De gegeven methodes zullen zeker handig zijn voor volgende problemen. ik ga ze opslaan in mijn hersenpan en archief.

Bedankt,

Gerard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan