Fake alert

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.Elissen

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Hallo, Gisteren heb ik een virus binnen gehaald. Plotseling kreeg ik allerlei meldingen op het scherm met de mededeling dat ik ik iets moest installeren. Ondanks het draaien van de AVG virusscanner en hitmanpro doet hij steeds vreemder. De brurauachtergrond is weg. De rechtermuisknop reageert niet meer, allerlei snelkoppelingen zijn weg, bij de startknop kan ik alleen nog maar afsluiten en kan ik niet bij alle programma's komen. Hij ziet alleen nog maar mijn externe harde schijf, via een omweg kan ik wel nog in het config scherm komen.
Ik werk nu via een andere gebruiker, maar daar begint het ook al mis te gaan.

Ik heb mijn p.c. in 2 partities verdeeld. Naar de D ben ik voor alle zekerheid nog niet geweest. Kan ik via die weg iets.
Net kreeg ik de melding dat ik (sowieso) een trojan horse op de p.c heb : Fake alert.AO
Ieman een idee wat ik hier mee kan???
Alvast dank
John

Reageert ie in veilige modus wel normaal?

Ik ben nu aan het scannen met het geadviseerde programma. Heeft al een en ander gevonden. De veilige modus heb ik nog niet geprobeerd. sorry, maar hoe kom je daar ook al weer. Jaren niet meer nodig gehad!

Daar bedoel ik mee of je in eerste instantie die melding kreeg.
Waarschijnlijk heeft een programma van jou al het nodige opgeruimd en heb je nu nog last van de restanten.

Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:
A)
- tijdens het opstarten, de toets F8 snel achter elkaar indrukken.
- er verschijnt een menu met een aantal opties. Kies met de pijltjestoetsen de optie 'Veilige modus'.

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Type daar: msconfig en druk op enter
3. Ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

Daar bedoel ik mee of je in eerste instantie die melding kreeg.
Waarschijnlijk heeft een programma van jou al het nodige opgeruimd en heb je nu nog last van de restanten.

Voor de Veilige Modus, er zijn 2 manieren:
A)
- tijdens het opstarten, de toets F8 snel achter elkaar indrukken.
- er verschijnt een menu met een aantal opties. Kies met de pijltjestoetsen de optie 'Veilige modus'.

B)
1. Klik op 'Start' en dan op 'Uitvoeren' (Run)
2. Type daar: msconfig en druk op enter
3. Ga naar het tabblad 'boot.ini'. Zet hier een vinkje bij de optie '/safe boot'.
4. Klik op 'OK' en start de computer opnieuw op wanneer hierom wordt gevraagd.

Ik heb de 1e optie om alles schoon te krijgen geprobeerd. Dat ging goed totdat ik koos voor het register schoon te maken (clean registry). Toen kreeg ik de melding dat het bewerken van het register uitgeschakeld is door de systeembeheerder.
Moet ik de 2e mogelijkherid nog 's proberen, of kan ik het ook proberen op de 2e partitie die ik heb? Daar staat XP ook op.
Trouwens via start bij uitvoeren komen,kan ook niet. Die mogelijkheid wordt bij de startknop niet meer weergegeven. Ik kan daar alleen maar afsluiten.

Ik denk dat het tijd wordt voor een HijackThislog.

Lees dit eerst voor je een HijackThislog plaatst!
http://support.bluemedicine.be/mybb/forumdisplay.php?fid=10

Daarna kun je hier je HijackThislog plaatsen.
http://support.bluemedicine.be/mybb/forumdisplay.php?fid=11

Vermeld daar ook welke problemen er zijn, en wat je al gedaan hebt om het op te lossen.
Je moet je wel even registreren, maar dat is net als op ‘Helpmij’ gratis en eenmalig.

Ik heb de 2e optie geprobeerd en het lijkt te werken. De geplaatste snelkoppelimgen op het bureaublad zijn weg. en de snelheid is ook weer beter. Ik zal nu nog even de virusscanner draaien, want die liep de laatste keer ook vast.
Ik ben zo voorzichtig, maar dan toch nog blijkbaar. Ik hoop dat het opgelost is!!!
In ieder geval hartstikke bedankt tot nu toe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb de 2e optie geprobeerd en het lijkt te werken. De geplaatste snelkoppelimgen op het bureaublad zijn weg. en de snelheid is ook weer beter. Ik zal nu nog even de virusscanner draaien, want die liep de laatste keer ook vast.
Ik ben zo voorzichtig, maar dan toch nog blijkbaar. Ik hoop dat het opgelost is!!!
In ieder geval hartstikke bedankt tot nu toe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat ik wel raar vind, is dat ik bij mijn computer nog steeds niet de c en de schijf zie, maar alleen de externe harde schijf. Hoe kan ik nu controleren of ik wel weer in taakbeheer kan komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan