fake E mail adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonius

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb zoals zovelen van ons rond de feestdagen een bombardement van Yaha virussen gehad die automatisch via iemands adresboek worden verspreid.
Nou heb ik gehoord dat je dit kunt voorkomen door bovenaan in je adresboek een Fake adres te zetten bv.0000@........nl. Mijn vraag : is dit onzin of geldt hier baat het niet het schaat ook niet.

onzin,

het was bedoelt om zelf gewaarschuwd te worden als je zelf het virus hebt en verstuurd, je krijgt dan een melding dat de mail niet bezorgd kan worden. (o.i.d)

maar het toegestuurd krijgen voorkom je daar niet mee.

Heeft geen zin!!
Een goede virusscanner en trojanscanner wel!

H

o.k. bedankt. Ik heb Norton 2002 en Zonelabs draaien
dat zou denk ik voldoende moeten zijn. Was het in ieder geval voor Yaha.

kleine aanvulling op

Hoi,ff een kleine aanvulling op testje,dit fake e-mail adres zal je laten weten dat jezelf besmet bent,omdat het niet verstuurd kan worden,edoch de rest in je adresboek zal wel een besmet e-mailtje van je krijgen

dus onzin,een up-to-date virus scanner en firewall is je eerste hulp

Is dat zo?
Er kan toch niets verstuurd worden.
Dat geeft het aan.
Ik heb het geprobeerd maar er wordt niets verstuurd.

Wim

Ps,

Ik ben geen kenner.
Dus als het zo is, neem ik het van harte aan.

Wim,

De nieuwste generaties virussen beginnen echt niet bovenaan je lijstje. Die pikken willekeurig een adres uit je adressenbestand.

Je kunt het doen, maar echt veiliger wordt je er niet op. Gezond verstand en een goede virusscanner zijn veel beter

Die melding (mail kan niet verstuurd worden vanwege fake adres) krijg je lang niet altijd, niet alleen omdat het adres overgeslagen wordt, maar ook omdat de virussen steeds slimmer worden, vaak wordt er zelfs een aparte mailserver gebruikt die geen melding maakt van niet te versturen mail.

Je eigen mail-adres (of meerdere als je die hebt) wil nog wel eens helpen om jezelf te waarschuwen.

Het allerbeste is idd een up-to-date virusscanner, maar dan moet je wel zorgen dat je up-to-date blijft. Regelmatig kijken of de live-update (of hoe het ook mag heten) z'n werk wel doet.

Heren bedankt,

Maar voor alle duidelijkheid, ik heb Norton 2003 en wordt dagelijks geupdate.
Mijn inkomende en uitgaande mail wordt gecontroleerd.
Ik heb dus ook nog geen virus gehad.

Groetjes Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan