• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fakturatie in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Wie kan mij helpen?
Het bij excel meegeleverd fakturatie-sjabloon heb ik ietwat aangepast naar eigen behoefte. In een bepaalde cel, "Aantal" genoemd, verschijnt telkens de boodschap: "U moet in de deze cel een nummer invoeren". Nochtans staan de eigenschappen van deze cel juist nl op getal met 2 cijfers na de komma. Typ ik vb: 1 of 2 enz is er geen probleem, enkel maar wanneer ik getalen met decimalen gebruik.
Dit probleem doet zich ook voor bij het origineel sjabloon. Ik heb het bestand meegestuurd in bijlage, wie kan dit euvel verhelpen ?
Alvast bedankt,

Uhm, ik zie nog steeds geen bijlage, post gewoon eens een screenshot ervan of het excel bestand zelf. Wel even een beetje verkleinen, ZIP werkt wel.

Selekteer de betreffende cellen, dus alle cellen waarin je een antal in kunt vullen. Klik bovenaan op data/Valideren en kies voor het tabblad instellingen. Hier kan je de beperkingen zien die aan de waarden voor de cel zijn toegekend. Stel dit in zoals je het wilt, als je helemaal geen controle wilt klik dan op alles wissen.

Las je dit hebt gedaan, check dan wel of je in je verdere bald geen berekeningsfouten krijgt (bijvoorbeeld omdat het verdere blad toch maar zonder decimalen rekent).

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Wim1960
Selekteer de betreffende cellen, dus alle cellen waarin je een antal in kunt vullen. Klik bovenaan op data/Valideren en kies voor het tabblad instellingen. Hier kan je de beperkingen zien die aan de waarden voor de cel zijn toegekend. Stel dit in zoals je het wilt, als je helemaal geen controle wilt klik dan op alles wissen.
Probeer deze maar, waarschijnlijk is je probleem dan opgelost. Dus cellen selecteren. Kiezen voor Data/Valideren en op het tabblad Instellingen op alles wissen klikken.

Probleem opgelost

Iedereen bedankt, het probleem is opgelost. Bedankt om op een zondagmorgen iemand uit nood te helpen.
Prettig weekend verder !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan