Falende Windows vervangen door image

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Het is voor jullie waarschijnlijk een hele simpele vraag, maar het ongekende aanbod en toch vrij ingewikkeld programma's maken het vrij ingewikkeld.

Als ik mijn pc nu opnieuw geinstalleerd heb, en hem in twee partities gedeeld:
C: schijf voor windows en programma
D: schijf voor belangrijke bestanden (word, email)

Ik weet dat ik na nieuwe installatie het beste een image van de C: schijf kan maken met de schone windows installatie en enkele belangrijke programma's als virusscanner en updates.

Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik, na het niet meer kunnen opstarten van XP, de C: schijf direct kan vervangen door de image die in na de schone installatie heb gemaakt van de C: schijf? Dus dat ik hem eigenlijk zonder dat XP hoeft op te starten weer terug kan brengen naar die schone installatie.

Groet

Er mooie oplossing om voor eeuwig veilig te stellen dat windows je na elke crash weer kan herstellen.

Mijn enige vraag is het werken in DOS. Uiteraard start XP zelf niet meer op, dus zal je in DOS moeten werken. Maar hoe moet ik in de DOS mode komen na het drukken op de aan-knop?

Om dit te kunnen doen dient u in de MS DOS Modus te werken. Deze bereikt u door uw computer te herstarten en tijdens deze herstart op F8 te drukken. Lukt dit niet, plaats dan de opstartdiskette van Windows en herstart uw computer.

staat er in de link die ik daar plaatste :)

Hoi !

Zelf gebruik ik AcronisTrueImage; daarmee kun je behalve de image ook een bootable rescue-CD maken waarmee je op kunt starten in nooggevallen, en dan de image terug zetten !

Greetz,

Harry.

Ik heb hem aangeschaft.

Nu kan ik kiezen voor het starten van twee programma's.
Bij de een spreekt de naam voor zich: 'bootable rescue media builder'.

Moet ik deze gewoon direct na de installatie opstarten en een boottable cd maken?
Ik vraag me natuurlijk af, moet ik neit eerst een image van mijn C: schijf maken?

Groet
Jos

Hoi !

Maakt niet uit wat je eerst doet: de bootable CD gebruik je als je OS niet meer op start, om daarmee de image te zoehken en terug te zetten.

Heb je die niet gemaakt, kun je wel zoeken maar er is niets te vinden.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan