Fan aansluiten op molex.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil er gewoon voor zorgen dat mijn videokaart gekoeld blijft. Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een warmteprobleem heb. Dus ik dacht misschien kan ik die eron hangen of iets dergelijks.

ja ok.

dan heb je dus een casefan?zoals in die link dus??

dan zou er wel een aansluiting daarvoor op je bord kunnen zitten.

Ik heb hier een ZALMAN ZF8025ASH 12v 0.17A Sleeve Bearing cooler liggen. Die zou ik graag willen aansluiten zodat deze mijn videokaart kan koelen, aangezien deze véél te heet is. Dus dat kabeltje moet voldoende zijn. Sorry voor de link naar die case fan, maar die leek me ook wel mooi. Maar dat gaat dus met die niet lukken. Als de ZALMAN erin kan is dat voldoende.

Als ik case fans in mijn pc ga zetten zal ik denk ik een nieuwe behuizing + moederbord nodig hebben dus dat komt later nog wel.

nee vergeet het maar.
dat gaat zo niet goed werken.die casefan is voor airflow in je pc.

je kunt beter kijken naar een gpu cooler

Ik zal even vanaf het begin beginnen,

Ik had eerst gewoon een standaart PC, een HP Pavillion,

Pentium 4 3,05ghz
1024MB RAM
Nvidia Geforce 7300LE up to 256mb

Toen ik de pc net had ging hij crashen, teruggebracht naar de winkel (garantie), zat stof in, probleem leek opgelost. Toch crashte hij af en toe nog, vooral onder het spelen van games.

Later: Die videokaart is helemaal niks voor games, dus heb ik er een Nvidia Geforce 8600GT 512mb in laten zetten.
Toen ging mijn pc weer crashen (blue screen of dead), en toen heb ik er een 550 watt voeding ingezet. (Er zat een 350 watt voeding in).

Toen leek het probleem weer opgelost.

Later ging hij wéér crashen, wist me geen raad, dus terug gebracht naar de pc-winkel. Toen zeiden ze dat de videokaart te warm werd, dus hebben ze die ZALMAN (de link die je net gaf, is dus een casefan) onder de videokaart vastgemaakt met een tairip, toen leek het probleem weer opgelost. Maar wat bleek nu, ze hadden de casefan aan de achterkant losgehaald, en de casefan onder de videokaart terug in het moederboord gedaan. Het leek weer even opgelost.

Toen hij wéér (!) ging crashen heb ik zelf de tairibs losgehaald van de fan onder de videokaart, en de casefan achter in de pc weer erin gedaan. Maar hij bleef crashen.

Toen deed hij het op een dag hélemáál niet meer. Teruggebracht naar de (bij mij behoorlijk in reputatie gedaalde) pc winkel. Daar kwamen ze erachter dat het geheugen kapot was. Nieuw geheugen erin gezet, en het werkte weer goed.

Als ik nu echter een game ga spelen slaat hij weer vast. Geen blue screen of dead, gewoon een freeze...

Dit hele gebeuren heeft me al aardig wat geld gekost, en ik zou er graag vanaf willen zijn...

Mvg.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook gehoord dat passive kaarten wel 100 graden kunnen en mogen worden... Zou het dan wat anders zijn wat de freezes veroorzaakt?

belachelijk!!!!!
een fan met ripje vastzetten.
echt een paarde middeltje geweest.

een casefan zorgt voor goede airflow in je kast en ja dat helpt ook voor de warmte van je videokaart.

als ik jou was en je wilt de themps van je kaart naar benenden hebben dan zou ik toch maar eens op zoek gaan naar een gpu cooler.

belachelijk!!!!!
een fan met ripje vastzetten.
echt een paarde middeltje geweest.

een casefan zorgt voor goede airflow in je kast en ja dat helpt ook voor de warmte van je videokaart.

als ik jou was en je wilt de themps van je kaart naar benenden hebben dan zou ik toch maar eens op zoek gaan naar een gpu cooler.

Daarom ben ik ook niet meer zo enthoushast om naar die winkel te gaan, en het is de enige in de buurt. Maar er zit als een coolblock aanvast... Doet die dan niets?
imageview.php

je kaart koelt wel maar schijnbaar nog niet genoeg of hij kan die warmte niet kwijt.

of dat nou echt het probleem van je freezen is tja.....
moeilijk voor zekerheid te zeggen maar ja proberen alles uit te sluiten.

je kaart koelt wel maar schijnbaar nog niet genoeg of hij kan die warmte niet kwijt.

of dat nou echt het probleem van je freezen is tja.....
moeilijk voor zekerheid te zeggen maar ja proberen alles uit te sluiten.

Maar als er al een passieve cooler opzit, hoe zet ik een andere erop?

Als er nu een passive cooling opzit, kan ik er dan ook een actieve cooler opzetten?

weet je wat je eens moet proberen?

een tijdje een zijkant van je kast afhalen en er een ventilator voorzetten

kijken of de themps van je kaart zakken en of daarmee je probleem mee opgelost is.

nu ben ik verder offline.ik heb een bbq:p

weet je wat je eens moet proberen?

een tijdje een zijkant van je kast afhalen en er een ventilator voorzetten

kijken of de themps van je kaart zakken en of daarmee je probleem mee opgelost is.

nu ben ik verder offline.ik heb een bbq:p

Ga het proberen. Bedankt en succes met je bbq :eek::thumb:

OK

Ik heb een uurtje WoW gespeeld met de ventilator erop. Ik ging even weg om wat drinken te pakken, kom terug... Freeze... En hij was maar 67 graden.

Wat nu te doen?

Ik heb het vreemde vermoeden dat het niet de temperaturen zijn.
Mijn kaart kan bijvoorbeeld 120 graden(max) worden(gebeurd niet, maar het mag).
de vele voorgaande problemen, en dan met name de bsod(voedingprobleem).
Mischien is er een defectje aan het moederborn, aangezien WoW niet echt een zwaar spel is.
Kun je van iemand een kaart regelen, of tijdelijk de oude kaart gebruiken?
(mischien onboard?)
En kijken of je het probleem nog hebt.
(ooit gekeken naar andere temperaturen?)
Verder zou ik ook geen idee hebben.
IIG succes ermee!!

Ik heb nog een 7300LE kaart liggen. Maar die 8600GT die er nu in zit is pas nieuw, dus ik neem aan dat die niet kapot is. Als ik die 7300LE erin doe loopt WoW niet vast, aangezien het dan bijna onspeelbaar is... 20 frames per seconde en af en toe lager.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan