fan automatisch regelen met software

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsnib

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
ik zoek een programmatje dat mijn processor fan zo langzaam laat draaien maar als hij te warm word dat hij sneller gaat draaien. ik heb speedfan geprobeerd maar die laat hem niet zachter draaien als ik niks doe. en hoe warm mag een processor eigenlijk worden.

CPU Type: QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz

alvast bedankt :thumb:

hmmm... ik ben niet echt op de hoogte van zulke software...
ik weet wel dat er fan-regelaars bestaan... deze moet je dan inbouwen in een 3.5" of 5.25" bay...

De temperatuur van een processor... daar ben ik zelf ook niet echt uit...
70° is voor sommige mensen normaal, maar ik probeer de mijne zo laag mogelijk te houden... zit rond 35°C

ik heb mss iets, gevonden...
ik heb het ook maar snel via google bekomen maar je moet het maar eens lezen:
SpeedFan

volgens Tom's Hardware is de max temperatuur een goeie 62°C maar dit is wel echt de max en zegt dat 55°C een veilige temperatuur...

Dus, als ik jouw was, hou je het best je CPU temperatuur onder de 60°C...
ik zou hem rond de 50 houden, het liefst er zelfs onder...

Laatst bewerkt:
ik heb net ff in mijn bios gekeken maar daar kan ik instellen hoe heet mijn processor mag worden. :o maar toch bedankt voor de moeite en ik weet nu hoe heet mijn processor moet zetten.

je kan bij SpeedFan (reeds eerder genoemd programma) dit naar het schijnt wel allemaal doen...

en ik vind het raar dat je dat niet kan doen...
mss is het ook niet zo slecht, want ik kan het wel en mocht mijn cpu deze temperatuur overschrijden sluit de pc zich af... soms ook niet echt handig...

speed fan geeft aan dat mijn processor 67ºC maar everest ultimate geef aan 59ºC (als ik ff een spel op start) en ik het in de bios ingesteld dat hij niet warmer mag als 60ºC wie heeft er gelijk

over CPU temperatuur is everest en pc wizard het eens.
mijn processor bestaat uit 4 delen en daar zijn speedfan en pc wizard het weer eens met elkaar op paar graden na.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan