Fan controller op dit systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan232

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
PC systeem:
Behuizing: Cooler Master 690 II Advanced
Moederbord: Asus Rampage II Gene X58 FRG SA
Processor: Intel Core i7 930 Boxed
Voeding: Cooler Master,R Power,620W
Geheugen: Kingston KVR1333D3N9K3/6G, 6GB DDR3-1333 PC3-10600 KIT
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Videokaart: Sapp1GB D5 X HD5850 TOXIC
DVD Brander: SonyNEC 24X SA AD7240S-0B
Processor Koeler: Scythe Mugen 2

Hallo ik wil een fan controller aanschaffen voor het bovenstaande systeem, nu is mijn vraag welke kan ik het beste nemen omdat
ik gehoord had dat er niet altijd sensoren op die ventilatoren zitten.

alvast mijn dank voor de reacties, :thumb:

mvg Dylan232,

ik denk dat hij de " snelheids sensor" bedoelt om te checken hoe hard de ventilator draait.
Maar de cooler master heeft fans met 3 pin aansluiting. Dus ook een regelaar pakken met 3 pins uitgangen.

Op welke ventilatoren?

Het zijn gewoon de standaard fans die bij de kast geleverd zitten en de processor fan.

welke raden jullie me aan om erin te zetten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Er kunnen 4 fans op regelbaar van 0 tot max rpm.
Dus al dat genog uitgangen zijn, is hij geschikt :)

ja waarom niet?
De standaard fans prik je normaal gesproken toch ook op je mobo, die vervolgens ook via de bios geregeld kunnen worden.

Toen hardware.info meldde dat Scythe deze fancontroller binnen een korte tijd op de markt zou brengen, wist ik vrijwel meteen dat ik deze zou kopen voor mijn Antec 900. Toen ik hem wilde inbouwen bleek dat ik iets over het hoofd had gezien, mijn casefans hadden namelijk geen speedsensor omdat ze een molex

in de bovenstaande revieuw geeft ie aan dat de casefans geen soeedsensors hebben,
heb ik die dan wel?

Het is niet toegestaan om binnen 24 uur je topic omhoog te kicken. Ik heb je laatste drie berichten verwijderd. Iedereen helpt hier vrijwillig en heeft ook nog een leven naast Helpmij.nl.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan