Fan heeft constante snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

solotalent

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
beste helpmij'ers!

Nieuwe pc

vanaf het begin koelt de fan, met een constante, naar mij idee te hoge snelheid.

laasts las ik op deze site ook een vraag over een laptop met hetzelfde probleem. Ik in de bios gezocht naar de Fan snelheid maar... niets gevonden

waar moet ik zoeken en wat moet ik instellen om de Fan minder hard te laten draaien? (alleen als het nodig is bv onder een film of spel oid.) ik bedoel dat hij automatisch aanpast...

Computer

Qmotion goldline 2032
windows vista home premium
CPU: intel core quad processor Q8200 2.33GHz
Kingston 3072 MB DDR2
500gb sataII

graag jullie hulp!

alvast bedankt, st.

Het vervelende is juist dat tijdens het bekijken van een film of spelen van een spelletje veel van de prestaties geeist wordt, dus dat er JUIST gekoeld moet worden.

Er zijn wel tooltjes voor, bijvoorbeeld SmartDoctor

In de meeste gevallen is dat prima te regelen met SpeedFan.
Neem de tijd even om het juist te configureren en je hebt een lekker rustig systeem.
Hier vind je een handleiding. :)

nou ik denk niet dat ik dat nodig heb...

ik bedoel:

een andere pc, acer aspire die wij hebben. Daarvan gaat de fan harder draaien als ik bijvoorbeeld en spel ga spelen of iets anders wat veel vermogen vraagt...

bij deze nieuwe qmotion pc begint de fan te draaien als ik de pc opstart en stopt ook niet meer met deze belachelijk hoge snelheid... de snelheid veranderd ook niet meer..

het is puur omdat het gewoonweg een rotgeluid maakt en nmi niet nodig is.. als ik de pc op stand-by heb dan hoeft te fan toch niet zo hard te draaien?

is er echt geen bios instelling bij dit moederboard die er voor zorgt dat de fan harder gaat draaien alleen als dat nodig is?

foxconn motherboard g31MX series

graag jullie hulp want volgens mij kan je dit in de bios instellen.....

Toch eventjes het antwoord van Frisian goed lezen.

Heb even in de manual gekeken, maar in de bios kun je dat wel degelijk instellen!

Onder PC Health Status kun je de Smart Fan Control inschakelen en daarna verder instellen wat je wilt vwb de snelheid van de cpu fan en de gewenste temperaturen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan