Fan 'loskoppelen' van videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyrokenny

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Goede morgen allen.

Ik heb heel wat zitten nadenken om de fan van de Palit GeForce GTX 750 Ti StormX Dual te verwijderen.
Ik gebruik zelf de gtx 980 als hoofd gpu en de 750 puur voor de physx en videobewerking.
De hoogste gebruikspersentage was 40 procent wanneer ik Assesin creed Black flag heb gespeeld.
De temperatuur stijgt in dat geval niet boven de 40 graden op de automatische fan curve.
In de kast zit een goede luchtstroom.
Mijn vraag was dus: raden jullie het aan om de fanconnecter los te koppelen zonder enig overhittingsgevaar?
De reden is om zo de fans niet te gebruiken die ik zelf denk niet nodig te hebben.

M.v.g. pyrokenny

Is onverstandig, de gpu blijft energie vragen en warmte afgeven die niet voldoende kan worden afgevoerd als je je fan loskoppelt.

Is inderdaad onverstandig omdat de videokaart niet meer bij kan sturen wanneer het nodig is wanneer je de ventilator loskoppelt.

Dank jullie voor de reacties :)
@lange pier, de koelblok die je in de link heb gezet zal zeker helpen. Alleen dan wel jammer dat dan de binnenkant van de kast er niet van op knapt :/ das dan wel jammer.
Ik laat hem lekker aangesloten houden en wacht wel een lange tijd totdat de 950 uit is :p

M.v.g. pyrokenny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan