fan nieuwe voeding of nieuwe voeding kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lmk43

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2006
De voeding of fan doet het volgens mij niet.Ik heb hem getest door hem in het stopcontact te pluggen en aan te zetten.De fan draait niet.Doet de fan van de voeding het pas als ik hem eerst in de computer in bouw en het moederbord,de harde schijf en dergelijke aansluit???
Ik moest nl een sterkere voeding kopen vanwege een nieuwe videokaart.Het is een Forton Source 450W Voeding ATX 2.0

Om de voeding te kunnen laten werken naast de kast, dien je Pin14(pwr on) te verbinden met 1 van de zwarte(COM) draden.
(Zie afbeelding, schema van de ATX stekker)

Let op het klipje, dat op de schema rechts zit!!
attachment.php

Hocus Pocus voor mij Crash.Dus ik kan de voeding niet testen door err gewoon een netstroomkabel(Zo eentje die achterin)aan je pc zit in te pluggen en dan in het stopcontact te doen???IK moet dus de voeding eerst helemaal inbouwen en aansluiten op moederbord,harde schijf e.d.en dan werkt de voeding en de fan pas???Door middel van de molexkabels.

Laatst bewerkt:
Het kan wel buiten de kast, maar voordat je de stekker erin doet, moeten er dus twee pinnen verbonden worden. Wat dus eigenlijk op je moederbord de pinnen zijn, die naar je powerknop gaan.
(eigen risico)

Ik heb dit wel meer gedaan om even een voeding te kunnen gebruiken voor iets.

Werkt de fan en voeding dan wel.Sorry voor de vragen maar dit is de eerste keer dat ik een voeding inbouw.Ik wil dus niks fout doen.Volgens mij is het inpluggen makkelijk want er zitten dezelfde kabels aan deze voeding als aan mijn oude voeding.Deze is alleen een zwaarder type maar hetzelfde merk.Kwestie van de ene kabel los en de andere inpluggen toch???Waar vind ik een stap voor stap uitleg??

Laatst bewerkt:
Hij zit en draait.Allles werkt :thumb:.Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan