Fan speed aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucaboy28

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2013
Berichten
18
Hallo, ik heb een Asus A53S een laptop.

Maar ik wil graag mijn fan versnellen, Speedfan geeft me geen toegang tot het versnellen van mijn fan, hij geeft mn fan niet eens aan.
Mijn BIOS laat me ook niks zien over mn fan, het lijkt wel alsof alles is geblokkeert.

Mijn computer is soms best warm, daarom.

Ik heb al alles ingesteld dat mijn fan 'active' moet zijn als ik mijn laptop aan het netstroom heb, maar er is weinig verschil.
Ik heb al een cooling pad gehad, HELP!

Dus eigelijk het probleem is, Speedfan herkent mijn fan niet, en geeft me geen optie om de fan te versnellen.
Wat moet ik doen?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Het enige logische dat je kunt doen , is deze laptop zuiver/stofvrij maken ..."

Allemaal al gedaan, zelfs de heatpiperadiator.
 
Haal goeie koelpasta!! Mijn cpu werd eerst 70 graden, met uitstoffen haal je er sowieso een paar graden af, maar zonet een heel buisje koelpasta aangebracht voor 5euro, en de cpu is minimaal 10 graden koeler.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En daar komt het probleem!
Die koperen buizen, die zitten boven mn CPU vast geplakt met sterke lijm.
Ik zelf durf die niet los te maken, omdat het eenmaal vast geplakt zit aan de CPU.
Hoe moet ik dit los maken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je zeker dat het lijm is? Bij mij zit dat (fan + heatsink) vastgeklemd op de CPU. Die "lijm" is standaard koelpasta, denk ik.
 
Hallo

"Allemaal al gedaan, zelfs de heatpiperadiator. "

Jammer dat je dit niet vermeld hebt toen je de vraag stelde ...:eek:

"Die koperen buizen, die zitten boven mn CPU vast geplakt met sterke lijm.
Ik zelf durf die niet los te maken, omdat het eenmaal vast geplakt zit aan de CPU."

Hier stel ik mij vragen bij ...

Zonder demonteren kun je deze enkel deftig zuiver maken d.m.v. luchtdruk --> jammer dat je niet verteld hoe je deze laptop zuiver hebt gemaakt.

Mits de heatpipe radiator blijkbaar niet gemakkelijk los wil komen van de c.p.u. , is deze blijkbaar uitgedroogd (versteend) , en dien je deze te vervangen.

Peter
 
Nou, ik heb hem rustig met een dun uiteinde van mijn stofzuiger aan iedere kant een beetje uitgezogen, en het leek al best stof vrij, daarna heb ik geprobeerd om de heat pipe radiator van de cpu af te halen, maar hij bleek vast te zitten.
 
Laatst bewerkt:
@Lucaboy28: Welkom nog op Helpmij.nl:thumb:

Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.

Succes met je vraag.;)
 
3 maanden oud en zulke problemen? Ik had hem niet opgemaakt maar gewoon gelijk terug gestuurd, niet voor niks garantie! Wat zijn de temperaturen die de laptop word?
 
Nou, idle 50 graden, soms ineens 75 graden minuten lang en soms nog wel 80 graden, als ik een game speel gaat ie richting de 100/105 graden.

Maar het rare vind ik, dat alles is geblokkeert, geen enkel programma kan mijn fan een duwtje geven. :/

- Speedfan niet.
- nTune van Nvidia geeft mij BSOD zodra ik hem open.
- Intel Extreme Utility niet.
- MSI programma's niet.
- BIOS geeft me niks aan over mijn fan, helemaal niks, alleen over booten. ( Dat heeft dan niks met mijn fan te maken. )
Niks..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan