FAN speed aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik heb sinds mijn nieuwe opleiding een laptop, namelijk de Acer Travelmate P453-MG.
Ik gebruik deze ook sinds kort als thuis laptop, omdat dat veel handiger is. Soms speel ik games op deze laptop die hij ook makkelijk aan kan. Alleen het probleem is nu, die FAN die bij de processor zit, die draait gewoon totaal niet fatsoenlijk. De temperatuur stijgt al gauw (Binnen 1~2 minuten) naar de 95 graden, en dan denkt mijn laptop pas van "Ow, volgens mij moet ik nu wat harder gaan draaien.". Met andere woorden, deze FAN draait harder als hij warm wordt, en minder hard als hij koel is. Deze FAN kan makkelijk de temperatuur rond de 50 houden als hij constant op volle toeren blijft draaien. Maar ik kan dit nergens instellen. In de BIOS van de laptop is niks te vinden over de FAN speed, en met SpeedFan kan het ook niet.

Mijn vraag is dan nu: Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze FAN kan instellen hoe hard hij moet draaien? Het maakt me overigens niks uit op welke manier.

PS: Garantie is eraf.
PPS: Dacht zelf om de laptop op een FAN te zetten, maar heb hem liever in de laptop. (Die FAN die er nu dus inzit)

Met vriendelijke groeten,

Laatst bewerkt:
Hallo

Controleer eens in de b.i.o.s. of je dit niet kunt instellen ???? (fan auto ??? always on ???)

"PS: Garantie is eraf."

Acer geeft 2 jaar garantie op zijn laptop's .... is deze laptop in deze periode al eens zuiver/stofvrij gemaakt ???

Peter

Hallo VDK_P,

Deze laptop heb ik sinds over de helft van de zomervakantie en er is gelijk Windows 7 overgegaan ipv Windows 8, daarom is de garantie eraf. (Kan eventueel HDD eruit halen en zeggen dat deze nodig is voor school al zou ik hem terugsturen) Ik denk dat het ontstoffen niet nodig is, want hij werd altijd (Sinds het begin) ook al rond deze temperatuur. Zoals ik in mijn eerste post al zei, in BIOS valt er niks in te stellen over de FAN. (Wat ik ook zeer tegen vindt vallen)

Mvg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan