fan van Sweex mobile

Status
Niet open voor verdere reacties.

Han Weggelaar

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
L.S.,

Iedereen het allerbeste voor 2006.
Ik heb pas geleden een sweex 5.25" mobile storage device gekocht. Ik heb daar een doodgewone dvd-rom speler ingebouwd. Als ik dat apparaat aanzet, begint de fan te loeien dat het een lieve lust is. Nee zonder dollen, het is een irritant soort geluid.
Ik heb het stekkertje dat de fan aandrijft losgekoppelt, maar dan geeft het apparaat niet thuis. Ik krijg hem dan niet meer aan de praat. op het moment dat het stekkertje weer op zijn plaats zit, doet hij het weer goed. Uiteraard met het irritante geluid.
Is het mogelijk om de fan te vervangen door iets geluidloos zoals bijvoorbeeld een lampje? Ik heb namelijk het idee dat er toch een stroomkring moet zijn om de dvd-speler herkend te laten worden.
Is het voor een dvd-rom speler echt noodzakelijk om gekoeld te worden?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Han Weggelaar zei:
Ik heb het stekkertje dat de fan aandrijft losgekoppelt, maar dan geeft het apparaat niet thuis. Ik krijg hem dan niet meer aan de praat. op het moment dat het stekkertje weer op zijn plaats zit, doet hij het weer goed. Uiteraard met het irritante geluid.
Ik ben geen expert op het gebied van hardware, maar als ik je vraag bekijk, vraag ik me af of de inbouw-verbindingen wel helemaal goed zitten. Een fan gaat draaien als de temperatuur in zijn zone oploopt, of als de stoomvoorziening van de fan verkeerd gemonteerd zit, bijvoorbeeld gekoppeld aan de aan/uit-knop van een apparaat?

Je hebt de DVD-speler ingebouwd in een kastje dus zal er enige koeling moeten zijn.
Je kunt er pot-meter (toerenregeling) tussen zetten of een Fan die stiller (groter) is.

Ga gauw terug met die sweex kast want van dat merk heb ik al meerdere malen zware hoofd pijn van gekregen.
Neem een ander betrouwbaar merk want ze hebben met al hun vele produkten ook vele problemen.
Ik heb er routers , netwerkkaarten cardreaders enz. van gehad maar geven altijd weer problemen met vaak A merk moederborden en het ligt nooit aan hun produkt, maar als je er een ander merk in plaatst is het probleem weg, en de helpdesk hoef je ook niet te bellen geven antwoorden wat totaal nergens op slaat.
:thumb:

SJJ zei:
Ga gauw terug met die sweex kast want van dat merk heb ik al meerdere malen zware hoofd pijn van gekregen.
Neem een ander betrouwbaar merk want ze hebben met al hun vele produkten ook vele problemen.
Ik heb er routers , netwerkkaarten cardreaders enz. van gehad maar geven altijd weer problemen met vaak A merk moederborden en het ligt nooit aan hun produkt, maar als je er een ander merk in plaatst is het probleem weg, en de helpdesk hoef je ook niet te bellen geven antwoorden wat totaal nergens op slaat.
:thumb:

Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik heb namelijk met bijna dezelfde apparaten van sweex geen problemen.:D

Heb jij even geluk gehad, mijn ervaring is dus anders met sweex en ik heb toch el heel wat systeempjes samen gebouwd met het beruchte sweex probleem, conflicten met andere hardware en materiaal wat niet naar behoren werkte van sweex.
Helpdesk die antwoorden geeft je moederbord is defect, is wel geloofwaardig bij één keer maar niet bij de tiende keer en dat met nieuwe moederborden van Asus.

Will-Well zei:
Je hebt de DVD-speler ingebouwd in een kastje dus zal er enige koeling moeten zijn.
Je kunt er pot-meter (toerenregeling) tussen zetten of een Fan die stiller (groter) is.

Hoi,

In de thread staat dat ik die kast het beste kan terugbrengen, maar dat is even geen optie. Ik heb de bon namelijk niet meer. Verder functioneert het apparaat goed, dus dat is niet het probleem.
"Enige koeling" is voor mij een betere optie. De term potmeter zegt me wel iets, maar is het veel werk om dat in te bouwen? En hoe groot is het?

Later kwamen er nog wat problemen bij betreffende de behuizing. Hij kopieerde alleen 2x de standaard snelheid. En dat voor een cd writer die 32 x aankan. De behuizing vervangen door een ander merk. Wel nog steeds met wat lawaai, maar beduidend minder dan de Sweex.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan