Fannetje kapot..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Tot verbazing hoorde ik zojuist een raar geluid uit me kast komen. Gelukkig stond hij open en kon ik dus direct zien wat het probleem was. Het ventilatortje op me moederbord draait dan weer langzaam, dan weer ff snel, langzaam, snel etc. Dat was dus ook het geluid wat uit me kast kwam. Nu hoor ik het geluid niet meer omdat hij "constant" draait op een snelheid. Maar hij draait wel langzamer dan dat hij heeft gedaan! Je kunt hem als het ware zien draaien...

Hoe komt dit, gaatie gewoon kapot, is het noodzakelijk om hem te vervangen? Iets anders mis?

Zit er misschein veel stof tussen? Raakt het iets? En anders ja een nieuwe zou toch wel handig zijn, zeker voor de koeling.

Geplaatst door winnie de pooh
Zit er misschein veel stof tussen? Raakt het iets? En anders ja een nieuwe zou toch wel handig zijn, zeker voor de koeling.

Nope, hij heb altijd al goed gedraait...
Alleen het lijkt net ofdat hij nu wel wil maar niet meer kan...

Kan ik er niet een gewone fan tegenaan plaatsen?
En zijn die dingetjes los te koop of heb je gelijk een nieuwe moederbord nodig?

Geplaatst door Diamond
Kan ik er niet een gewone fan tegenaan plaatsen?
En zijn die dingetjes los te koop of heb je gelijk een nieuwe moederbord nodig?

Die fan's zijn inderdaad gewoon los te koop. Maar is dit echt een moederbord fan of eentje op de processor?

En nee je hoeft geen nieuw moederbord te kopen. daar ligt het niet aan.

Oh oke je kan even informeren bij een computerzaak hoeveel ze kosten en wat voor een je nodig hebt.

Moederbordfan nog wel, klinkt als een vrij nieuw MOBO?

Je zou even kunnen kijken of er onderaan de fan IETS blokt. Eventueel een klein druppeltje naaimachine olie onder het stickertje (asje).

En ja je kunt ze volgens mij wel los kopen.

Pas vervangen op een Gigabyte mobo, € 6,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan