Fans aan de zijkant

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdonkers

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
106
Ik heb nu een AeroEngine II kast met aan de zijkant een doorzichtige plaat waar ik 2 fans op heb geplaatst nu heb ik op me moederbord (MSI) naar 1 SYSFAN2 aansluiting zitten. Is het mogelijk om dan gewoon van 1 van de 2 fans de kabels door te knippen, strippen en dan solderen aan de andere en dan aansluiten op de SYSFAN2 aansluiting op de mobo ?

Of gaat dit problemen geven uiteindelijk ?

Gr.
 
Of het problemen geeft ligt er aan... :)

Je kunt als je een beetje netjes werken kunt, de rode en de zwarte zonder probleem parallel verbinden: 1 stekker, en de rode verbinden met de 2 rode van de 2 fans. Dit geldt ook voor zwart.

Maar laat van 1 van de fans de gele (soms wit, iig elke andere kleur dan rood of zwart) draad intact!

Dit is de speed sensor draad. Parallel aansluiten gaat niet werken dus gebruik er maar 1 dan gaat het goed.
Uiteraard de gesoldeerde verbindingen goed isoleren (ik heb daar krimpkousjes over gebruikt).
succes!
 
Thanks! Ja het is inderdaad wit bij mijn. De andere fans zijn 3 de zelfde kleuren draden maar als je naast de andere legt en zo kijkt en markeert met een stikker dan kom je er ook wel uit welke rood/zwart/wit is door de aansluiting recht naast elkaar te leggen. Dus gewoon de zwarte en de rode parallel verbinden en dan 1 witte van 1 fan niks mee doen gewoon dicht maken zodat het geen kortsluiting kan maken ergens en done ?:)
 
Ik heb nu rood en zwart met elkaar verbonden, en heb de witte nog helemaal intakt op beiden. Kan ik die witte van de fan die ik verbonden heb met de andere wel los knippen of niet ?
 
Heb het gefixt. Heb die witte doorgeknipt en ook dicht gemaakt zodat die daar geen kortsluiting kan maken. Aangesloten @mobo en het werkt mooi.

Thnaks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan