Fans aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomqa

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
hallo helpmij-ers
ik ben pas begonnen met een computer te bouwen,
nu ben ik bij de koeling aangekomen...
in mijn kast zijn alle fans al ingebouwd, maar ik moet ze nog aansluiten.
nou heb ik aan mijn fans 3 aansluitingen:
connect-air-cool-computer-case-1.2-800X800.jpg

waarvan ik niet weet waar ik het nou moet aansluiten, ik heb wat rond gegoogled en ik vond wel wat maar de ene zei dat het op het moederbord moet en de andere zei dat het aan de voeding moet, het past op beide plaatsen.
en dan weet ik ook niet op welke plaats op het moederbord: PWR_fan - CHA_fAN1 - CHA_FAN2 - CHA_FAN3 of NB_FAN.

dus.. waar moet hij?
alvast bedankt:love:

Hij kan op deze: PWR_fan - CHA_fAN1 - CHA_FAN2 - CHA_FAN3

En op je voeding heb je ook een aansluiting die in de grote aansluiting van je fan kan.

En op je voeding heb je ook een aansluiting die in de grote aansluiting van je fan kan.

Bedankt:thumb:
Dus hij moet op allebei?

Hoi !

Nee, bij voorkeur de aansluitingen op het mobo gebruiken, dan kun je in het bios de fansnelheid automatisch laten regelen.

Met de aansluiting rechtstreeks op de voeding draaien de frans altijd op maximum vermogen, tenzij je een fancontroller gebruikt uiteraard.

Greetz,

Harry.

ik heb 4 voedingen allemaal met 3 pins aansluitingen en dan kom ik een aansluiting te kort, omdat CHA_FAN1 een 4 pins aansluiting heeft... kan ik dan gewoon de NB_FAN gebruiken (wel 3 pins)???:confused:

Hoi !

Is correct: kabel past maar op 1 manier op de 4-pins sloten.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan