fans draaien zomaar 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenT

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Hoi,

Ik heb sinds twee maanden een nieuwe PC en tot vandaag ging eigenlijk alles goed. Sinds een uurtje gaat echter zowel de fan van de behuizing als die van de CPU op 100% draaien. Vreemd want de temperaturen van alle te meten onderdelen komt niet boven de 40 C. Net speedfan gedownload en het systeem eens getest. Speedfan geeft aan dat speed 01 op 33% draait en speed 02 op 47% draait. Een normale snelheid en geluid dus. Op het moment dat ik speedfan wegklik beginnen de twee fans op 100% te loeien. ???? Met speedfan kan ik ze wel weer handmatig op de normale percentages zetten totdat ik speedfan weer afsluit. Blijkbaar zit er ergens iets fout. De temperaturen blijven tussen 30 en 40 graden.

Sven

Als ik er zelf niet uitkom ga ik dat zeker doen. Maar mogelijk is het zelf op te lossen, althans dat hoop ik.

Bedankt voor je reactie.

Sven

Omdat je systeem, maar een maand of twee oud ik, lijkt me dat deze nog stofvrij is. Wat ik nog kan bedenken is dat er mischien iets in het Bios veranderd is?

Zoals Crash al aangeeft, in veel biossen heb je de mogelijkheid om de de fan's op 'auto' dan wel 'full' of 'half'/'low' in te stellen, wellicht dat daar de oplossing ligt.

De PC is de laatste uren weer erg stil (hij staat wel aan hoor) dus ik wacht het even af. Mocht'ie weer gaan loeien zal ik eens in de bios duiken. Bedankt zover!

Groet,

Sven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan