Fans en power

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik ben op zoek naar de stilste configuratie wat ik ben het lawaai zat. Dus ik zoek een voeding met twee fans maar muisstil, case fans die je niet hoort en de lowest noise cpufan Athlon XP 2100. Komt u maar, hebben we allemaal wat aan.

wat betreft de kast
kan je een I-Cute Low noise voeding halen (ongeveer 55 euro)
heeft 2 fans

en wat betreft de cpu zou ik het niet weten

Ik heb één naam voor jou: Zalman!

Zalman produceert erg stille / onhoorbare producten die toch goed koelen en er bovendien erg mooi uit zien.

Als voeding kan je een Zalman 300 / 400W nemen of een duurdere Enermax lownoise (de fans van deze laatste zijn regelbaar in toerental en dus geluidsproductie, de Zalman is sowieso onhoorbaar).

Als CPU-koeler zou ik ook een Zalman nemen. De beste AMD-koeler in hun assortiment is deze CNPS6500B-Cu (als fan krijg je er een onhoorbare en regelbare 92mm fan bij):

6500b-cu-ins-b.gif

Op je chipset kan je deze mooi Zalman NB32-J zetten, aangezien hij geen fan heeft maakt hij ook geen geluid:

nb32jb1.gif

En ook je videokaart kan passief gekoeld worden met deze 80A-HP:

80Ab-3.gif

Om al dat passief koelen in goede banen te leiden, zal je een 2-tal casefans nodig hebben (voorin en achterin). Er zijn genoeg fabrikanten die zich toespitsen op stille / onhoorbare fans, zoals Papst, Panaflo, Vantec en Enermax. Succes.

Hmm ik zou idd voor enermax voeding gaan, zalman GPU en CPU coolingen en voor papst case fanetjes.

en je kan eventueel nog isolatie matriaal aanbrengen aan beide kanten van de kast, dat scheelt ook nog wel eens, en eventueel nog wat speciale HD truukjes (em ophangen aan elestiekjes bv)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan