Fans op mobo of voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

360FlorisWii

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
Ik heb net twee Cooler Master TLF-S12 fans binnen en aangesloten op de voeding

(ze vervangen twee fans die bij de Thermaltake Armor zaten, lampjes waren kapot bij eentje en bij de andere een raar tikgeluid)

Bij de oud fans zat er echter een apart geel kabeltje voor op het mobo aan vast zodat je de fan speed kon lezen en instellen. Het waren dus rood/zwart die direct naar een molex stekkertje gingen en een APART geel kabeltje met zo'n kleine aansluiting voor op het mobo!

Nu hebben de nieuwe fans zo'n zelfde mobo aansluiting (alle kabeltjes van de fans lopen daar heen) met een verloopkabeltje naar de molex (dat blokje) aansluiting.

1. Kan ik mijn fans direct op het mobo aansluiten?
2. Kan ik dan de voedingskabels laten zitten (door Azerty zitten alle kabels met bindertjes vast, dus dat zou een rotklus zijn)

Alvast heel erg bedankt!

Laatst bewerkt:
Aan het plaatje te zien (via Google) zit er een 3-pins aansluiting aan. Die kan je inderdaad rechtstreeks aansluiten op het moederbord zonder de molex aan te sluiten.

Maar moet ik dan die voedingskabels echt uit de voeding halen als ik ze dus niet gebruik, of kan ik ze gewoon laten zitten?

Tenzij je een modulaire voeding hebt kan je de kabels niet eens verwijderen uit de voeding.

Het enige wat je hoeft te doen is de fans te installeren en de 3-pins connector op 1 van je moederbordaansluitingen te prikken.

Ok bedankt!

Alles werkt nu, heb wel een fan op de "Power Fan" aansluiting gedaan, maar dat werkt allemaal prima. Ik kan nu dus al mijn fan speeds zien :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan