Fans

Status
Niet open voor verdere reacties.

// Robert G. ^^

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Hallo,

Ik heb deze kast: Klik

Voorin een 14Cm van en achterin een 12cm fan. Nu heb ik nog 2 80mm fans liggen en deze kunnen in het sidepanel worden gemonteerd.

Moeten deze nu lucht de kast in blazen of lucht de kast uit zuigen?

Robert

Laatst bewerkt:
Ik zou ze er helemaal niet inplaatsen, de airflow in die kast is goed en goed doordacht!

Ik wil ze er wel graag in hebben;) Zou het ook een idee zijn om de onderste de kast in de laten blazen en de bovenste te laten zuigen?

ik zou ze er gewoon in zette en kijken wat het beste is ,,

ik zou er paar laate blaze ,,, als je je ze zelf harde kan zette ist niet moeilijk

Als je ze er toch in wilt zetten: intake onderaan, outtake bovenaan. Warme lucht stijgt op dus...

Ik zou ze er helemaal niet inplaatsen, de airflow in die kast is goed en goed doordacht!
Mee eens, ik zou het ook niet doen.
Maar je wilt het wél doen, dan zou ik ervoor zorgen dat de koele lucht naar binnen wordt geblazen, op de cpu en geheugen. Warme lucht naar buiten toe zou minder effect hebben.

je moet eerst voelen aan de fans of ze in of uit blazen ( voel je lucht er uit kome dan blaast ie ((vanselfsprekend)) en zo niet dan neemt ie lucht in)
als ze allebij blazen dan moet je die 2 fans in late zuigen, zuige die 2 standaart fans, dan moet je laten blazen,
Zuigt er één en blaast er één , dan zou ik ze niet plaatse of één in late blazen en één uit laten blazen.

Hier is een leuk bericht over airflow, want in laten zuigen, en in laten blazen? Ik weet het niet hoor. ;)

Linkje.

Vandaar eerder de reactie, zowel van jou als van mij, om het NIET te doen.

Bij de meeste kasten, zeker bij de kast waar het hier om gaat, is de airflow prima doordacht en uitgevoerd. Het is dan ook een utopie om te denken dat het zomaar bijplaatsen van fans (zeker kleine van 8 cm en dus ook nog eens luidruchtig) de airflow c.q. de koeling verbetert. Zou er zelfs minder van kunnen worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan