Far Cry 2 Doet het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel12512

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Berichten
22
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met Far Cry 2. Gisteravond kon ik het nog gewoon spelen, maar vandaag start deze niet meer op. Als ik Far Cry 2 opstart, krijg ik een zwart scherm (nog wel de randen etc., boven staat ook Far Cry 2 enzo). Dit duurt maar een paar seconden. Dan wordt dat zwarte scherm een klein zwart scherm, ik zie dat laad rondje, en als ik hulp nodig heb moet ik naar www.farcrygame.com/help gaan. Na dit kleine zwarte scherm sluit het zichzelf gewoon af.
Ik heb alles gedaan wat ik kan vinden op internet, wat zou kunnen helpen. Uitvoeren als administrator, visuele themas uitschakelen, draaien in compatibiliteit. Niets helpt.

Specs:
Intel Core i7 @ 2,66 Ghz
Gigabyte EX58-UD5
XFX GTX 295 1792MB
6 Gb DDR3 Ram

Windows Vista Home Premium 64 Bit (volgens mij is dit dus het probleem).

Alle hulp is welkom, alvast bedankt.

EDIT: de sticky bovenaan dit forum gaf nog hoop (uit de game gekickt door vista), maar dat lukte ook niet.
 
Laatst bewerkt:
ik zou hem in 32 bit draaien , ik heb het ook en mijn vrien 64 bit en dan werken zomigge dingen ook niet
 
Herinstalleren al geprobeerd. Ik heb ook nog een mailtje naar hun technische hulp afdeling gestuurd, en krijg als het goed is de eerst volgende werkdag antwoord. We zullen zien, ik heb er weinig hoop op.

Maar bij 'compatibiliteit' staat alleen windows 95, 98, 2000, xp (service pack 2).
Het werkt gewoon niet. Moet ik nu een 32 bit vista hierop installeren, om het te kunnen spelen, en dan kan ik de helft van mijn geheugen niet meer gebruiken!?

Misschien dat het er iets mee te maken heeft: ik heb Far Cry 2 bij mijn grafische kaart gekregen, het is 3,2 of 3,6 GB ofzo. Ik vind dit wel weinig, maar zover ik weet is het geen trial. Als dat zo is, vind ik het wel misleidend, maar weet ik in ieder geval dat het een leuk spel is.

In ieder geval bedankt voor reacties.

EDIT: het is geen trial, op de doos van de grafische kaart staat: Full Game Inside.
 
Laatst bewerkt:
Nee, waarschijnlijk geen trial, meestal zit die game erbij om je de kaart te verkopen. Dan zit hij wel in een lelijk/geen hoesje, maar het is wel de volledige game.

Wellicht kan je proberen een systeemherstelpunt van toen hij nog werkte te draaien?
 
Nee, waarschijnlijk geen trial, meestal zit die game erbij om je de kaart te verkopen. Dan zit hij wel in een lelijk/geen hoesje, maar het is wel de volledige game.

Wellicht kan je proberen een systeemherstelpunt van toen hij nog werkte te draaien?


Klopt, het is gewoon in zo'n doorzichtig papieren hoesje. Maar het gaat natuurlijk alleen om het spel. Ik heb trouwens mijn computer laten samenstellen bij de lokale ''pc boer'' en toen ik hem op kwam halen zeiden ze dat Far Cry 2 erbij zat :p

Sorry voor mijn onwetendheid: wat is een systeemherstelpunt? Wat doet het, wat zijn de gevolgen etc.? En bovenal: hoe doe ik dat?
 
Een systeemherstel is een bestand dat door windows wordt aangemaakt als er grote "veranderingen" op het systeem plaatsvinden, zoals het installeren/verwijderen van software (tenzij je het hebt uitgeschakeld).
Het onthoudt de instellingen van voor die verandering, waardoor je later weer terug kan gaan mocht het nodig zijn.

Het heeft wel als nadeel dat sommige dingen niet meer zo zullen zijn als jij had gedaan, omdat het systeemherstelpunt van vóór die verandering is. Het is dus niet iets wat je zomaar moet doen, maar het kan wel in dit soort gevallen helpen ;).

Overigens blijven documenten en foto's wél gewoon staan ;). Maar als je bijvoorbeeld iets in de instellingen van een programma hebt veranderd zal dit verdwenen zijn (wat dus juist positief is voor far cry 2).

Je kunt een systeemherstel gebruiken door start -> zoekopdracht starten (uitvoeren als je XP draait) -> "systeemherstel" typen (zonder "). Dan kies je ofwel voor het aanbevolen herstelpunt, ofwel kies je een andere. Zorg er in ieder geval voor dat je er een kiest die vóór het probleem zit, maar ook niet té ver, want dan moet je straks weer erg veel andere dingen gaan aanpassen ;)
 
kijk ook even bij de eigenschappen van de snelkoppeling. volgens mij staat er ergens in welke modus o.i.d. hij moet uitvoeren dan kies je full screen of volledig scherm.

ik had een soortgelijk probleem met crysis. elke keer als ik het starte begin het gemaximaliseerd in windowed mode en crashde hij na het crytek filmpje.
 
Ik ben nu bezig met het systeemherstelpunt. Ik hoop dat het werkt.

Ik kan bij de eigenschappen niets vinden over 'in full screen' uitvoeren, maar dat kan ook aan mij liggen :p

Nu ik het me herinner, de laatste (en trouwens ook eerste) keer dat ik far cry 2 speelde, deed ik per ongeluk alt + tab, en toen werd dit een klein scherm. Kan dit er iets mee te maken hebben?

In ieder geval super bedankt voor het meedenken!
 
ik weet het niet zeker maar heeft farcry een launcher?

bijv als je de cd erin doet krijg je dan een klein schermpje met play farcry, exit, options, e.d.

zo ja kijk dan eens onder options o.i.d. en zoek iets over full screen of windowed mode. zorg er iig voor dat het in full screen opgestart word. staat hij al op full screen? zet hem dan eens op windowed mode start het spel. sluit weer af. wissel weer naar full screen en start het spel weer.

ik heb geen pc met games bij de hand dus ik kan niet zelf zoeken naar waar dat ongeveer staat.
 
Het heeft inderdaad een launcher, en de opties zijn: Play Far Cry 2, Uninstall, View Read Me, View Manual, Register, Web, Quit. Meer niet :confused:
Ik zal even zoeken naar dat full window mode.

Net Far Cry 2 opnieuw geprobeerd, maar er is een nieuw "symptoom". Als ik in de launcher op 'Play Far Cry 2' klik, gebeurt er niets, waarschijnlijk omdat ik het op een ander gedeelte opnieuw heb geinstalleerd (andere partitie). Ik ga dan om het op te starten naar: Computer/Data( D : )/Far Cry 2/bin en dan op farcry2.exe en dan gebeurt er wat ik in de eerste post heb beschreven. Systeemherstelpunt werkte dus niet :( Misschien weer verwijderen en opnieuw installeren, zodat de launcher in ieder geval naar de goede map gaat?

YES! :D Het is gelukt, ik moet gewoon zodra het grote zwarte scherm opkomt, op alt + enter klikken, het is misschien niet zoals het zou moeten werken, maar hij doet het in ieder geval weer. Super bedankt allemaal voor het meedenken :thumb:

Vraag opgelost :)
 
Laatst bewerkt:
ik zou hem in 32 bit draaien , ik heb het ook en mijn vrien 64 bit en dan werken zomigge dingen ook niet

Hoe wou hij ooit dat doen ?
Hij heeft 6GB, Dan is het verplicht om een 64bit bestuurings systeem
 
verplicht is het niet alleen zonde van de 2,8gb ram die niet gebruikt wordt.

Het heeft inderdaad een launcher, en de opties zijn: Play Far Cry 2, Uninstall, View Read Me, View Manual, Register, Web, Quit. Meer niet :confused:
Ik zal even zoeken naar dat full window mode.

Net Far Cry 2 opnieuw geprobeerd, maar er is een nieuw "symptoom". Als ik in de launcher op 'Play Far Cry 2' klik, gebeurt er niets, waarschijnlijk omdat ik het op een ander gedeelte opnieuw heb geinstalleerd (andere partitie). Ik ga dan om het op te starten naar: Computer/Data( D : )/Far Cry 2/bin en dan op farcry2.exe en dan gebeurt er wat ik in de eerste post heb beschreven. Systeemherstelpunt werkte dus niet :( Misschien weer verwijderen en opnieuw installeren, zodat de launcher in ieder geval naar de goede map gaat?

YES! :D Het is gelukt, ik moet gewoon zodra het grote zwarte scherm opkomt, op alt + enter klikken, het is misschien niet zoals het zou moeten werken, maar hij doet het in ieder geval weer. Super bedankt allemaal voor het meedenken :thumb:

Vraag opgelost :)

sneltoets voor fullscreen dus.

kijk eens in-game onder options en kijk op hij wel op fullscreen staat of dat windowed mode uit staat.

anders even een keer switchen tussen windowed en full en de game opnieuw starten.

als het goed is start hij dan automatisch in full screen en hoef je niet steeds de sneltoetsen in te drukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook 64bit vista en far cry2 draait zonder problemen. Kreeg in begin ook zwart scherm toen drivers van kaart en alles wat nodig was geupdated en toen spel opnieuw geinstaleerd. Nu speel ik zonder problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan