Fast AV Master 2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter gvh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gvh

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2002
Ik heb eind 1999 een Fast AV Master 2000 gekocht. Dit is een analoge s-vhs video capture card. Toen draaide ik windows 98 en alles liep prima. In dat jaar kwam windows 2000 uit, veel stabieler, dus ik stap over. blijkt dat Fast geen driver ondersteuning biedt voor windows 2000. Na een tijdje komt Millenium en daarna XP. Fast biedt nog steeds geen nieuwe drivers aan voor nieuwe windows versies. En dit terwijl ze dit apparaat nu nog gewoon verkopen.

ik heb nu windows xp en als 2e besturingssysteem windows 98 geinstalleerd, zodat ik de kaart toch nog kan gebruiken, maar echt handig is het niet.

Mijn vraag is: Is er hier iemand die verstand heeft van drivers en die mij kan helpen om bijvoorbeeld de bijgeleverde driver voor windows nt / 98 om te bouwen naar een werkende xp driver? Fast zegt dat het niet mogelijk is omdat de kaart een windows 98 chipset heeft, maar mij klinkt een beetje vreemd in de oren.

Alvast errug bedankt,

Guido
placebo@planet.nl

hiervind je weliswaar geen XPdrivers maar wel eentje voor ME. The quest continues...
Ergens(?) las ik dat de bestaande drivers 'might work' met andere OS (XP). Heb je 't geprobeerd?
verdere info
service?

Laatst bewerkt:
ik ga eens effe kijken met die windows me driver. die had ik nog niet gezien.

ik laat het nog weten,

bedankt!

Guido

ik heb wat drivers kunnen installeren. maar hij vraagt nu om te herstarten. Probleem is dat ik nu effe een film aan het downloaden ben (na veel zoeken en gedoe) dus die laat ik effe afmaken en dan kijken wattie doet.

Groet,

Guido

sh*t hij doet het niet. De software (capture etc) installeert hij wel. maar windows xp weigert de windows nt/me/98 driver te accepteren. Dus laat hij de hardware uitgeschakeld staan. inschakelen doet hij niet.

nog andere ideeen?

in ieder geval bedankt,

Guido

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan