FastDir

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat de impact zeer minimaal is, ook heb je met mouseupevent de MouseEventArgs die moet worden aangemaakt met de info over mouse clicks, button, en location etc :p

(ieder zijn voorkeur :p)
 
Ik denk dat het verschil tussen mousedown en mouseup het volgende is:
Bij mousedown gebeurd er (denk ik) dit:

Mousedown aangeroepen
De code bij mousedown (je eigen code)
Hetgeen wat de listview normaal ook doet bij een muisklik

Bij mouseup gebeurd er (denk ik) dit:

Mouseup aanroepen
Hetgeen wat de listview normaal ook doet bij een muisklik
De code bij mouseup (je eigen code)

Het verschil is de volgorde van wat er als eerste gebeurt... En in mijn code zou dat best het cruciale punt zijn geweest.


Ik heb gelijk maar even een to-do lijstje gemaakt, zodat iedereen kan zien wat ik nog ga doen. En dan heb ik het zelf ook ergens staan :p:
  • Makkelijker naar het 'manage folders' scherm, vooral vanuit een 'show folder' scherm gedaan
  • In het 'manage folders' scherm meer controle geven over de map zelf (delete, rename, remake shortcut)
  • help button folder maken veranderen naar nette form ipv msgbox
  • Evt nog zorgen dat de folders automatisch verwijderen bij het verwijderen van de shortcut (waarschijnlijk dan een optie daarvoor)
  • Icon aanpassen
  • Site maken
  • Evt nog extra settings maken, als daar behoefte aan is

MartinJM
 
Laatst bewerkt:
sqibus.png


Je zou het bijvoorbeeld ook nog kunnen doen in het contextmenu opening event, vergelijkbaar met een form load event wat voor form shown komt. Gewoon een beetje testen wat voor jou het beste is en eventueel tijd bijhouden wat het snelst is :p
 
Hmm, die kende ik nog niet... Maar ook volgens jouw programma zou de fout nu opgelost moeten zijn :)

Ik krijg er gelijk een idee bij: Logfiles in mijn programma, zodat die meegestuurd kunnen worden bij bugs, dan is het (misschien) makkelijker om te zien waar de bug zit.


Ik ben nog bezig aan het programma, maar ik heb de laatste tijd (te) weinig tijd.. Daardoor kan het nog even duren voor de volgende update. :confused: Als je een extra update voor de sync toch wel handig vindt, meld dat dan even, dan doe ik dat toch nog.

MartinJM

[edit]
Ik vind het (nog) niet nodig om deze topic een bump te geven, dat zal ik doen bij de volgende update van het programma. Eerst maak ik nog wat functies erbij. Wat ik al gedaan heb en wat ik nog ga doen is te volgen in mijn vorige bericht. Als ik ook nog de 'recreate link' optie af heb, zal ik nog een update uitgeven. Helaas is het de afgelopen tijd (en nu ook nog) nogal druk geweest met school waardoor ik het allemaal heb moeten uitstellen.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Na een (te) lange tijd, hier weer een update! :)

Wat er is vernieuwd:
  • Makkelijker naar het 'manage folders' scherm.
  • Meer opties om de folders te veranderen (verwijderen, veranderen van de naam, nieuwe snelkoppeling)
  • Kleine veranderingen van de layout (betere anchor)

Als je de naam veranderd terwijl er 2 koppelingen zijn, zullen beide namen veranderen. De namen die je ziet in explorer zullen niet veranderen. Delete zal zorgen dat alle links naar de folder, die zijn aangemaakt met het programma, verwijderd zullen worden.

Hier is de nieuwe update: http://fastdir.t15.org/FastDir 1.4.zip

MartinJM


PS:
Wat ik nog van plan ben om te gaan doen:
  • Logfiles in het programma aanbrengen voor het makkelijker opsporen van bugs (waarschijnlijk komt daar een optie voor, vanwege mogelijk grote bestanden)
  • Uninstall functie maken
  • help button folder maken veranderen naar nette form ipv msgbox
  • Evt nog zorgen dat de folders automatisch verwijderen bij het verwijderen van de shortcut (waarschijnlijk dan een optie daarvoor)
  • Icon aanpassen
  • Site maken
  • Evt nog extra settings maken, als daar behoefte aan is
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan