fat 32 naar ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcopolo

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Hallo

Heb nieuwe comp daarop heb ik XP geinstalleerd door eerst 98 se te installeren daar over XP maar nu staat dit op fat 32 en de andere 2 partities zijn ntfs
Nu wil ik ook de eerste partitie op ntfs hoe kan ik dat om zetten zijn dan alle bestanden weg ? en hoe kan ik
XP direkt installeren zonder eerst 98 te installeren
want dit lukte de eerste keer niet

Bvd

Je kan je schijf converteren met partition magic 8, zonder dat je bestanden verloren gaan:), je kan ook formateren en XP opniwue instaleren en dan via de setup van XP fe formateren naar NTFS...

Je kan XP apart instaleren door van cd-rom af op te starten, dus eerst je cd-rom dan bijv. A: dan C:, dit kun je instellen in je bios:)

Suc6

helemaal correct staan al eerdere postings hierover

Zonder herinstalleren converteren zo:

start>uitvoeren>cmd [enter], type: convert driveletter: /fs:ntfs
Converteren naar ntfs gebeurt door windows zonder data verlies. Converteren terug naar fat32 kan niet zonder dataverlies.

Bij installatie in de setup formatteren naar ntfs.

Hallo Caveman

bedankt en alles nu een stuk duidelijker

alleen de laatste regel is mij nog onduidelijk

(Bij installatie in de setup formatteren naat ntfs)

Als je een partitie kiest in de setup om xp op te installeren, kan je die partitie opnieuw formatteren naar ntfs.

Mail van Marcopolo

Marcopolo, voortaan op reageer bericht drukken :) :thumb:

Je stuurde dit via e-mail :
Hallo

resume

Dus als ik c formateer ben ik daar alles kwijt
dan kan ik XP installeren direkt vanaf Cdrom
installeren en wordt dus NTFS maar wat moet ik de bios aanpassen dit is mij niet geheel duidelijk en hoe kom ik daar

Je komt in je bios door op DEL te drukken tijdens het starten van je pc, dus als je je pc opstart dan contoleert ie het geheugen en gaat hij je IDE kanalen controleren....

Als ie dit aan het doen is druk je op DEL..... (kan ook F2 zijn maar dat ligt geheel aan de computer)....

Als je in de Bios zit moet je ergens de optie boot sequence hebben (of iets in die richting), daar kies je dus wat ik al zei, dat je eerst van CD-rom start en dan van C:\....

fat 32 deel 3

Geplaatst door caveman
Als je een partitie kiest in de setup om xp op te installeren, kan je die partitie opnieuw formatteren naar ntfs.

Is dat ook van toepassing zonder herinstallatie
zoals je schreef ( via Start uitvoeren enz)

Geplaatst door caveman
Zonder herinstalleren converteren zo:

start>uitvoeren>cmd [enter], type: convert driveletter: /fs:ntfs
Converteren naar ntfs gebeurt door windows zonder data verlies. Converteren terug naar fat32 kan niet zonder dataverlies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan