fat 32 naar ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

grijzegeus

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Berichten
118
hello,
ik lees hier zoveel over fat32 en ntfs, maar hoe kan ik bvb in winxp overschakelen van fat32 naar ntfs en omgekeerd en waarom wordt dit gedaan
dank bij voorbaaty
 
Dit kan heel gemakkelijk met Partition Magic.

NTFS schijven schijnen wat betrouwbaarder te zijn.
 
Tip van Breekpunt
Een volume naar NTFS converteren vanaf de opdrachtprompt.
Werkt u met Windows XP en heeft u een FAT 32 bestandssysteem dat u wilt converteren naar het geavanceerder NTFS systeem dan kunt u dit doen vanaf de opdracht-prompt. Met NTFS heeft u onder andere toegang tot EFS (Encrypting File System ) waarmee u uw bestanden kunt beveiligen. Ga naar de command prompt en type de volgende regel:


convert c: /FS:NTFS

en druk op de entertoets. Dit commando kan worden gebruikt voor iedere FAT 16 of FAT 32 harde schijf. Vul alleen de juiste stationsletter in. Met deze opdracht start u een niet destructieve conversie van FAT naar NTFS. Hoewel er geen data wordt vernietigd adviseer ik toch altijd een backup te maken van uw belangrijhke bestanden voor het geval er toch iets fout gaat. Wellicht moet u de pc opnieuw opstarten om de conversie te laten beginnen. Houdt er rekening mee dat deze conversie definitief is en niet kan worden teruggedraaid zonder al uw data kwijt te raken. U moet namelijk de schijf volledig formatteren wanneer u weer een ander bestandssystem wilt hebben.

Tip is terug te vinden op http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1100
 
ntfs

met dank aan robbert1978 en zeker aan smiley voor de uitstende uitleg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan