Fat/NTSF

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Help...Ik heb een "oude" pc, die als backup in mijn netwerk dienst deed als backup computer een "opfrisbeurt" gegeven en opnieuw geinstaleerd. Was Fat32 is nu NTSF. Probleempje is nu dat de verwisselbare schijf die in deze pc zat en waarop belangrijke backups staan nog fat32 is. (dom dom...)De pc ziet die schijf wel alleen...kan hem dus niet lezen. (zie bijlage schijf 2) Wie weet hoe ik dit op kan lossen zonder alles weer terug te moeten draaien ???:o

Bijlagen

• beheer5.jpg
    beheer5.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
de reden dat je hem niet kan lezen is, omdat er geen (ondersteund) bestandsysteem op de schijf staat. :)

Die schijf heeft voorheen als back dienst gedaan en mijn hele hebben en houden staat daar op...hoezo bestandssysteem. Dat ding is Fat 32 en die kan ik niet benaderen vanuit XP die op een NTSF schijf staat. Dat is dus het probleem.....

Op een ander forum kwam ik dit tegen:

Hallo Allemaal.

Ik draai nu met mijn win xp op fat32 hoe kan ik dit
veranderen naar ntfs.
Moet ik dan win xp er op nieuw opzetten of niet.

Groetjes Arnold.
WambuisJan 13 2004, 03:19 PM
ga naar start uitvoeren en typ daar in cmd
typ in het venster dan in --> convert c:/FS:NTFS

Dan gaat ie van zelf
Duurt maar een paar minuten.

Wie weet of dat andersom ook werkt of moet ik het er maar op wagen.........

Geplaatst door bruno-01
Dat ding is Fat 32 en die kan ik niet benaderen vanuit XP die op een NTSF schijf staat. Dat is dus het probleem.....
FAT32 behoort gewoon te benaderen zijn van uit WinXp op een NTFS partitie.
Tja mischien dat het handig is die schijf te converteren naar NTFS, dit kan normaal zonder data verlies.

Ga naar:
Start > uitvoeren > type hier exact convert d: /fs:ntfs in klik op OK. Nu het "Dos" schermpje volgen.

D: geeft de schijf aan die je wilt converteren.

Dit is alleen om van FAT32 naar NTFS te gaan, omgekeerd kan dit niet

Laatst bewerkt:
Je hebt toch een ander probleem, want een fat32 format is weldegelijk te benaderen vanaf een ntfs format waar xp op staat. Maakt allemaal niks uit.
Het probleem dat jij bedoelt is als je vanaf dos een ntfs partitie wil benaderen, dat gaat niet zomaar.

Dus aan de format ligt het niet

:edit: zelfde gedachten crash? :edit: :)

Dos schermpje volgens valt niet mee..het is in een flits weer weg....

Geplaatst door bruno-01
Dos schermpje volgens valt niet mee..het is in een flits weer weg....
Dan gaat er iets niet goed, want je moet onder andere kiezen. (J/N)

Misschien werkt het beter als je eerst in uitvoeren cmd typt en dan is het dospromptscherm het commando van crash?

Convert is niet beschikbaar voor RAW stations

(wat het ook moge betekenen :( )

Laatst bewerkt:
Nu ik er zo naar zit te kijken: is die D:schijf wel geformatteerd?

daar mag ik wel vanuit gaan als daar mijn hele back up administratie op staat.......

Ik wil niet ***lig wezen, maar als ik op je afbeelding kijk naar bestandssysteem, zou ik daar toch echt de tekst FAT32 verwachten... iemand anders enig idee?

.....nu kom ik tot de ontdekking dat bij het verwisselen van deze schijf in de racket ....er 1 pinnetje is afgebroken. Ik heb het recht kunnen buigen maar vraag me af of hij nog wel contact maakt. Dit zal toch niet de reden van die probleem kunnen zijn....????

Als ie is afgebroken heb je echt een probleem, als ie alleen is verbogen dan heb je een aardige kans dat dat wel de oorzaak is van je probleem, want het kan zijn dat als je de kabel er in doet, het pinnetje meteen weer verbuigt. Als je dat twee keer zo doet dan zegt ie krak...
Maar eerlijk gezegd is dat moeilijk te beoordelen of afstand. Ik heb zelf wel eens hetzelfde gehad en kon gelukkig het pinnetje rechtbuigen en het werkte weer...

ik heb dat ding al weer recht gebogen maar was toen al voor ongeveer de helft afgebroken, de stekker zit er dus wel goed in alleen vraag ik me af of hij langgenoeg is. Van de andere kant blijft het vreemd dat hij stysteem wel vraagt of ik wil formateren.....als dat lukt heeft dat pinnentje dus niets met het probleem te maken....klein nadeel......ben wel mijn backup kwijt...

Geplaatst door Sarvo
Ik wil niet ***lig wezen, maar als ik op je afbeelding kijk naar bestandssysteem, zou ik daar toch echt de tekst FAT32 verwachten... iemand anders enig idee?
Hier zat ik ook aan te denken. Bij mij wordt keurig aangegeven welke partitie FAT32 en welke NTFS is.:confused:
attachment.php

Voor diegene die het willen weten, CDFS "partitie's" zijn virtuele dvd/cd-rom spelers.:)

Bijlagen

• fat32-ntfs.jpg
    fat32-ntfs.jpg
    46 KB · Weergaven: 130
Laatst bewerkt:
Maar het verkeerd contact maken van een pinnetje... kan dat spontaan een hele harde schijf wissen dan? Zou me niks verbazen eigenlijk, maar zeker weten doe ik het niet.

nou wissen lijkt me niet maar als het systeem niet de juiste informatie krijgt van de schijf zou ik me kunnen voorstellen dat er een dergelijke storing ontstaat. Het systeem zegt nl ook niet dat het Fat32 is terwijl de schijf wel "in orde" is.
Ik ga tocht eens proberen dat "pinnetje" te verlengen.....(laat het nog weten..)

pinnetje verlengt....maakt geen bal uit...formateren die hap...einde onderzoek :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan