Fat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
ik had een Fat schijf maar ik heb alle partities weggegooid dus heeft hij geen bestand formaat meer.
Wat kan ik er het bes van maken NTFS FAT32 en hoe? zodat ik er windows xp op kan zetter.

als je fat neemt kan je geen bestanden erop zetten die groter zijn dan 4gb. als je het wilt veranderen moet je de schijf formateren en dan kan je een formaat kiezen.

hoe doe ik dit, ik heb namelijk geen besturingssysteem aleen een pc en een lege hd waar ik xp op wil installeren

hoe doe ik dit, ik heb namelijk geen besturingssysteem aleen een pc en een lege hd waar ik xp op wil installeren

Gewoon de installatie starten van windows XP, dan krijg je op een gegeven moment van zelf de vraag wat het moet worden FAT32 of NTFS. Persoonlijk zou ik die laatste kiezen ;)

Suc6! :thumb:

dan moet je eerst een installatie cd hebben voor windows. dan kan je booten via die cd en dan krijg je voor dat je installeer de mogelijkheid om te formatteren daar kan je dat veranderen.

edit: te laat :D

krijg je wel de mogelijkheid om een partitie te kiezen en te formateren?

ok nu heb ik he maakt ht uit of ik snel of niet snel

snel gaat sneller :D anders moet je langer wachten. maakt niet zoveel uit. ik doe zelf altijd gewoon snel.

lijkt me wel of er verschil in zit waarom laten ze je anders kiezen? (ben snel aan het doen)

ja is ook wel verschil. met gewoon formatteren verwijdert hij echt alles. wordt alles overschreven met nullen. met snel formatteren blijft dat staan alleen wordt de filetable verwijdert. en wordt die data die er nog wel op staat later overschreven. maar snel is goed genoeg. in ieder geval bij mij wel altijd.

ik heb er nu xp op geinstalleerd op die c partitie (heb maar 1 partitie)
nu is die 19012 mb vrij van de 19532 maar hij is niet bootable, hij start niet op.

Om te controleren of je harde schijf geen bad sectors heeft is het soms wel handig om een normale format te doen. Dat vind ik in ieder geval wel fijn, want dan heb je gelijk een check of je harde schijf niet aan vervanging toe is. Het duurt inderdaad wel ff bij grote harde schijven :)

eerst heeft hij geformateerd (nu niet snel) nu komt er een ogenblik geduld, Setup kopieert bestanden naar de windows-installatiemappen.
dit kan enkele minuten duren.
dit is het zelfde als net wat moet hier na komen net was hij hierna klaar en als ik opneiuwe start kreeg ik weer setup. als ik dan installeren deed stond er dat ik al een os had

Laatst bewerkt:
hij doet het nog niet.
als ik zonder cd opstart doet hij niks.
met cd krijg ik het setup weer en geheugen staat nu op 19532mb 19012 vrij dus xp in 520 mb volgesw mij is het normaal 1 gig

na de installatie moet ie opstarten en gaat hij verder met installeren. hoever komt hij met opstarten?

searchring for boot record from floppy / cdrom / scsi /armd-zip allemaal not fround

restart eens en zet de boot volgorde in de bios eens met hdd op eerste plek. misschien start hij niet goed vanwege cd erin ofzo

heb de cd er al uitgehaald.
en met cd start hij e setup weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan