fat32 naar ntfs

• Onderwerp starter Onderwerp starter dada
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dada

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
ik wil mijn medion schijf omzetten van fat32 naar ntfs kan iemand aan een leek uitleggen hoe?

ik wil mijn medion schijf omzetten van fat32 naar ntfs kan iemand aan een leek uitleggen hoe?

als hij leeg moet gewoon rechtermuisknop en dan formateren

moet alles erop blijven en wil je hem "converteren"

dan moet je even een CMD openen vlaggetjes knop + r en dan CMD intypen

of

Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma's en Bureau-accessoires aan en klik op Opdrachtprompt.

daarin typ je dit

convert stationsletter: /fs:ntfs

dus als het C is
convert C: /fs:ntfs

Als het volgende bericht bij de opdrachtprompt wordt weergegeven, typt u de volumenaam van het desbetreffende station en drukt u op ENTER:
Het type bestandssysteem is FAT.
Geef de huidige volumenaam op voor station stationsletter.

dus je gaat daar een naam ingeven zoals WindowsXP (als er xp op komt)

daarna krijg je een foutmelding die zegt
conversie voltooid

Klik in 'Computer' met de rechtermuisknop op de schijf die je wilt omzetten. Klik op formatteren en je krijgt een schermpje. Daar staat ook een optie om te kiezen tussen fat32 en ntfs. Klik op starten. Als het klaar is, heb jij een mooi ntfs schijfje!

let op: Alle data die op die schijf staat, wordt wel allemaal gewist. Dus als je belangrijke data erop hebt staan, backup het even.

Laatst bewerkt:
Klik in 'Computer' met de rechtermuisknop op de schijf die je wilt omzetten. Klik op formatteren en je krijgt een schermpje. Daar staat ook een optie om te kiezen tussen fat32 en ntfs. Klik op starten. Als het klaar is, heb jij een mooi ntfs schijfje!

let op: Alle data die op die schijf staat, wordt wel allemaal gewist. Dus als je belangrijke data erop hebt staan, backup het even.

ja dat is waar ;) betere uitleg als ik gaf voor het formateren ;)

converteren heb ik me meer op gericht dan hoeft het niet allemaal verwijdert te worden ;)

Nou.. beter uitleg weet ik niet. Denk eerder dat hij als hij niks meer op zijn schijf heeft staan, dat hij dan beter kan formatteren en anders converteren.

Nou.. beter uitleg weet ik niet. Denk eerder dat hij als hij niks meer op zijn schijf heeft staan, dat hij dan beter kan formatteren en anders converteren.

ja dat moet de beste man maar even kiezen ;)

ik vond het juist goede uitleg :P

ik zei gewoon rechterklik en dan formateren :D

BLACKBETTY, bedankt voor de uitleg het werkt en wertkt!

Graag gedaan!

Kun je trouwens even onderaan de pagina klikken op vraag is opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan