FAT32 niet omzetbaar naar NTFS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ehsanb

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Hallo,

Ik probeer via het command promt mijn externe HDD om te zetten van FAT32 naar NTFS.
Dit gaat echter met problemen.
Ik typ in: convert e: /fs:ntfs
vervolgens krijg ik dit:
The type of the file system is FAT32.
Enter the current volume label for drive E:

Volgens vele zou ik gewoon een bevestiging moeten krijgen om door te gaan met de procedure maar die krijg ik niet...
Vanaf hier weet ik niet wat ik moet doen. Heb via google en op t forum gezocht naar antwoorden maar niks kunnen vinden.

Kan iemand mij helpen?

Heb je wel het volume label ingevuld? Bijvoorbeeld de betreffende partitie heeft de naam "Opslag", dan vul je dat in.

Welkom op Helpmij nog.:)

Mooi dat het opgelost is, je kan dan even de status van je vraag op "Opgelost" zetten rechts onder op de pagina.

FAT32 naar NTFS

Heren,
Ik heb hetzelfde probleem, in Windows Vista.
Alle oplossingen op Internet en ook die van MS gaan over XP.
Als ik de instructie van MS uitvoer :
Start > uitvoeren > op de lijn achter openen schrijf ik convert K: /fs:ntfs en druk op ok
Mijn machine reageert wel maar de externe HD op positie K blijft op FAT 32

Als ik de procedure van Lex ga volgen :
Start > uitvoeren > cmd, druk op OK, dan krijg ik een zwart venster met daarin de cursor achter C:users\familie>
Waar moet ik dan de convert commando kwijt ? Als ik het hier typ krijg ik de mededeling dat ik hier niet voor geauthoriseerd ben.
Ik moet naar NTFS omdat mijn video systeem dit voorschrijft. Ik hoop dat je kan helpen.
mvg wim

Hoi !

Vista kan niet overweg met FAT32, dus zul een een extern programma moeten gebruiken om te converteren, of een andere PC die op XP of lager (Win 2K) draait.

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,
Bedankt voor je snelle resposne.
Ik begrijp je opmerking niet helemaal.
Ik werk meer dan een jaar met Vista en deze externe HDD. Wat prima werkt.
Echter nu heb ik een nieuw video programma geinstalleerd, Pinnacle 12, en dat adviseert om de schijf die je gaat gebruiken en bij mij is dat de externe HDD, te formateren op NTFS, omdat FAT32 de functies van het programma verstoort.
Begrijp ik jou goed, dat als je onder VISTA werkt het converteren van FAT32 naar NTFS niet mogelijk is ?

Ik hoor graag van je
mvg wim

Hoi !

Yep, dus even converteren met een XP-machine.

Vista kan de bewerking niet uitvoeren.

Greetz,

Harry.

Bedankt Harry,
Ik ga op zoek naar iemand in de buurt met XP.
Goed weekend.
mvg wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan