Fat32 > Ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin01

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
159
hey,

ik heb even snel een vraagje!
Ik heb een harde schijf die ik wil omzetten van FAT32 naar NTFS... en ik heb al zo'n vermoeden, maar wil het toch even zeker weten:

Gaat er dan geen data verloren?

en ook: Welk programmaik daar het best voor kan gebruiken? Partition Magic? of zijn er makkelijkere programma's voor?

alvast bedankt!
 
Nee.

Commando in Windows;
'convert X: /fs:ntfs'

waarbij X voor de schijfletter staat die geconverteerd moet worden
 
wrom moet je dat eiglijk doen:confused: zie het nut er niet van in eerlijk gezegfd
 
Geplaatst door skelle
wrom moet je dat eiglijk doen:confused: zie het nut er niet van in eerlijk gezegfd

Wil je de hele voordelenlijst of alleen de belangrijkste?

NTFS kan omgaan met bestanden groter dan 4 GB.
NTFS kan met beveiligingsrechten omgaan.
 
Klopt... tja... tuurlijk klopt het, want XP_PC zegt het ;)

maar ik was dus aan het werk in Pinnacle Studio en ik wilde een videostuk van mijn camera opnemen. Dat ging niet langer dan 15 minuten omdat er "zogenaamd" maar 4 GB vrij was... Nu kan ik op die PC uren aan video opnemen....
 
aaaaaahzo, jah, nu je het zegt: kheb nog nooit een bestand van meer dan 4 gigabyte aangemaakt:p, miskien maximum es 100 megabyte maar dan in de windows zelf:p
 
Wat een top site :)


IK gaat nu een 250 GB HDD inbouwen
en omzetten naar NTFS

Heb je nog tips of iets waar ik op moet Letten
windows waar hoe pressies in windows? :eek:

Commando in Windows;
'convert X: /fs:ntfs'

waarbij X voor de schijfletter staat die geconverteerd moet worden
 
Als je een nieuwe of lege schijf gaat inbouwen, zou ik eerst een volledige format uitvoeren. NTFSformat houdt mede in, dat er aan het begin, in het midden en aan het einde van de schijf een soort van index wordt aangemaakt. Als je alleen converteert werkt dat dus niet optimaal, al ondervind je er geen hinder van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan