fatal blue screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
hallo, gisteren wilde ik mijn nvidia updaten maar ik kreeg de melding:
the nvidia setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. setupwill now exit.
Daarna werd de pc afgesloten en opnieuw opgestart en nu kom ik niet verder dan: opstarten in veilige modus of laatst goede of windows normaal opstarten. Als ik een van die mogelijkheden selecteer zie ik een flits van een blauw scherm en kom ik weer bij: opstarten in veilige modus etc. Ik heb ooit ergens gelezen dat er een manier is om die boodschap van dat blauwe scherm te lezen, maar ik weet niet meer hoe dat ging. Hebben jullie een oplossing?
Lieve groetjes, Tien

Ga naar Systeem >> Geavanceerde instellingen >> Opstart- en herstelinstellingen. Bij systeemfouten 'Computer opnieuw opstarten' uitvinken

Ja dat is lastig.

Je weet welke driver je moet hebben?
Dan download je die even op een andere pc.
Op usb stick zetten.of op Rw dvd/cd zetten.

Nu je eigen pc opstarten in veilige modus (want dat lukte nog wel??).

Kijk eerst even in de software of daar nog iets van nvidia staat.
Anders dat eerst verwijderen!!!

Kijk dan even of je de usb stick kan lezen als je die in de pc doet.
En kopieer je driver naar de c schijf of je Bureaublad.
En probeer nu opnieuw te installeren.

Ik hoop dat zoiets lukt want anders zit je snel tegen een nieuwe installatie aan.

Doei

Hallo, ik kan alleen met mijn rescue cd rom opstarten en dan zie ik mijn pc wel maar ik kan verder niks. Ik heb een backup gemaakt, maar die zie ik niet als ik met de cd rom opgestart heb. Hoef je ook een backup te maken. Grrrrrrrrrrrr. Dacht ik mij kan niks meer gebeuren. Zal dus wel weer opnieuw installeren worden. Ben ik weer alles kwijt of is er nog iets te redden?
Lieve groetjes Tien

Hoi.

Ja das echt S***.
Als enige optie heb ik nog:
Installeer windows opnieuw...Maar!!!! Zorg dat je niet gaat formatteren.
Dus de optie kiezen (geen wijzigingen aan brengen in het) volgens mij zoiets.
Als het mee zit kun je dan later als nog wat bestanden veilig zetten.
Of met een data recover cd de spullen terug halen.
DUS niet gaan formatteren,want dan ben je wel alles kwijt.

En als dat gelukt is.dan natuurlijk nog een keer opnieuw installeren.
En dan de boel wel formatteren.Dan heb je weer een schone pc.
Niet vergeten dat je ook drivers nodig bent he.
Maar dat wist je natuurlijk wel,
want anders was je ook niet aan het bijwerken van je nvidia driver begonnen.

Er zijn wel van die cd's dat je nog iets van je pc kunt afhalen.
BV;linux cd maar eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit succes mee gehad.
Voor mezelf heb ik een zetje gekocht vergelijkbaar met dit.
http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=19013

Maar daar heb jij natuurlijk niets aan.
Maar misschien dat je een knutselaar in je kennis kring hebt.
Die zoiets heeft.want dan kan je je hardeschijf als USB aansluiten op een andere pc.
En zo je spullen er af kopiëren.

Meer kan ik niet voor je doen.
Dus ik hoop dat iemand anders nog een ideetje heeft.
2 weten meer dan één hé.

doei en succes aan die kant.

Jij zei iets van linux nou met macrium reflect kun je dus een rescue cd maken en daar zie je iets van linux. Dus als ik nu die rescue cd erin stop gaat pv zoeken en dan zie ik linux voorbijkomen. Maar dan grrrrrrrrrrrrrrrrr gaat het niet verder want dan worden de backups die wel op externe harde schijf staan niet gevonden. Ben blij dat ik dat pakket nog niet gekocht heb. Was nu 30 dagen probeerversie.
Ik ga proberen of ik inderdaad opnieuw kan installerenn zonder te formatteren. Als ik dat ga doen blijven dan de bestanden die nu nog op pc staan behouden? Want nogmaals alles staat nog op pc.

Vergat nog iets te vragen. Ik heb dus een een C(OS) en een D(DATA) schijf. Met cobian backup heb ik van mijn D schijf 3 dagen geleden nog een backup gemaakt. Zou ik die als de pc geformatteerd is wel terug kunnen zetten? Is daar iets over bekend of dat ooit gelukt is?

Vergat nog iets te vragen. Ik heb dus een een C(OS) en een D(DATA) schijf. Met cobian backup heb ik van mijn D schijf 3 dagen geleden nog een backup gemaakt. Zou ik die als de pc geformatteerd is wel terug kunnen zetten? Is daar iets over bekend of dat ooit gelukt is?

(heb je die op een externe schijf staan?)
Ja hoor dat moet geen probleem zijn.
Je moet dan na een verse installatie natuurlijk wel cobian weer installeren.

Maar als het goed is blijft je D schijf bewaart.
Want je gaat alleen C installeren.
Behalve als je de partities gaat veranderen is je D schijf leeg.

groetje

Haaaaaaaa Whatsup,

Ik kan met die cd's die ik bij mijn aankoop het gekregen niet opnieuw installeren zonder dat ik van c alles weggooi. Staat duidelijk bij dat C overschreven wordt.Had nog van een oudere PC de windows cd liggen, maar daar kan ik ook niks mee. Ik ga maar terug naar de winkel en laat daar maar opnieuw formatteren en vragen of ze nog iets kunnen redden.
Ik vind het wel erg dat je met een update die altijd nog wel gelukt is, opeens je pc niet meer kunt opstarten en opnieuw moet formatteren.
Ik wil je heel erg danken voor je hulp. Misschien (hoop het niet) tot een volgende keer.

Lieve groetjes

Haaaaa Whatsup,

Ik vergeet weer wat. Ik moet nu in de winkel natuurlijk wel zeggen, dat mijn d schijf is veranderd in E. Anders ben ik alles van mijn d schijf kwijt begrijp ik. Want zoals ik al eerder schreef ( wie het gedaan heeft weet ik niet; denk een boosaardig duiveltje in mijn pc) heeft mijn c schijf de naam D gekregen en mijn d schijf de naam E. Dat zag ik dus met mijn rescue cd.

Haaaaa Whatsup,

Ik vergeet weer wat. Ik moet nu in de winkel natuurlijk wel zeggen, dat mijn d schijf is veranderd in E. Anders ben ik alles van mijn d schijf kwijt begrijp ik. Want zoals ik al eerder schreef ( wie het gedaan heeft weet ik niet; denk een boosaardig duiveltje in mijn pc) heeft mijn c schijf de naam D gekregen en mijn d schijf de naam E. Dat zag ik dus met mijn rescue cd.

Tjonge je bent er maar druk mee hé.
Maar als ze niets aan de partities doen.
Dan blijf alles nog wel bewaart op D hoor.
Want ook al is je schijf nu E die wordt gewoon weer D.
Maar om het zekere is het goed om het daar te vertellen.
En als je toch naar de winkel terug gaat.
Dan moeten ze zowiezo je bestanden kunnen redden.
Want hun moeten daar wel de gereedschappen voor hebben.

Nou ik hoop maar dat het lukt.en tot ziens

Grt Ed

Haaaaaaaa Ed,

Bedankt voor alles. Het valt inderdaad niet mee. Ben niet meer de jongste (69) en heb geen kinderen of familie die verstand van computers hebben. Daarom probeer ik het eerst bij jullie. Nogmaals bedankt.
Lieve groetjes Tien.

Haaaaaaaa Ed,

Bedankt voor alles. Het valt inderdaad niet mee. Ben niet meer de jongste (69) en heb geen kinderen of familie die verstand van computers hebben. Daarom probeer ik het eerst bij jullie. Nogmaals bedankt.
Lieve groetjes Tien.

Graag gedaan!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan