Fatal error: Call to undefined function

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snowball

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2003
Berichten
21
Ik krijg de volgende fout op mijn pagina:


Fatal error: Call to undefined function: message_die() in /home/virtual/site48/fst/var/www/html/db/db.php on line 88

en als ik kijk op regel 88 staat er het volgende:

}

$db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false);
if(!$db->db_connect_id) {
message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not connect to the database");
}

?>

kan iemand me pleaze helpen...ik ben nog niet zo lang bezig met php en kom er echt ffn iet uit

bij voorbaat dank
Snowball
 
Doe het maar gewoon zo..

$db = new sql_db($dbhost, $dbuname, $dbpass, $dbname, false);

Wat krijg je dan? En trouwens, gebruik je geen mysql? Anders moet je dit doen:

$con = mysql_connect($dbhost,$dbuname,$dbpass);
$sel = mysql_select_db($dbname);

Veel plezier,

Willem-Aart
 
Als ik dat doe krijg ik deze meldingen :

Warning: main(language/lang-.php) [function.main]: failed to create stream: No such file or directory in /home/virtual/site48/fst/var/www/html/mainfile.php on line 166

Warning: main() [function.main]: Failed opening 'language/lang-.php' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/virtual/site48/fst/var/www/html/mainfile.php on line 166

Warning: head(themes//theme.php) [function.head]: failed to create stream: No such file or directory in /home/virtual/site48/fst/var/www/html/header.php on line 32

Warning: head() [function.head]: Failed opening 'themes//theme.php' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/virtual/site48/fst/var/www/html/header.php on line 32

Fatal error: Call to undefined function: themeheader() in /home/virtual/site48/fst/var/www/html/header.php on line 51

en de db staat wel op mysql..maar de codes waren al die tijd al zo..maar krijg deze fout pas sinds de laatste tijd??..soms wel ens oms niet..maar nu al de halve avond
 
als ik t probeer via de mysql codes krijg ik: Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user
 
ja het is phpnuke...kan het kloppen dat dezem elding optreedt als het database ww wordt gewijzigd?
 
Kijk ff als alles goed staan in config.php, want een klein foutje is zo gemaakt (ik heb deze fout ook gehad ent lag toen aan config.php)
 
Het kan zijn dat je in config.php je

database host
gebruikersnaam
wachtwoord

niet goed hebt staan.

Of je hebt de tabelen voor PHPnuke niet geimporteerd in je database. In de zip-file van PHPnuke staat de map sql. In de map staat het bestand nuke.sql. Dit bestand moet je importeren in je database. ALLEEN als je een nieuwe installatie maakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan