Fatal Excecution Engine Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Op de PC van ee bekende ontstaat na het opstarten van het systeem de melding: "fatal excecution engine error (0x7927e03e)". ALs dan op OK wordt gedrukt verschijnt de melding: "IEXPLORE.exe Common language runtime debugging services. Application has generated a exception that could not be handled." En dan verschijnen er een aantal codes. Ik heb geen flauw idee waar deze melding van komt. Verder werken op de PC is ook volstrekt onmogelijk. Geen enkel programma als INTERNET EXPLORER of Configuratiescherm werken allemaal niet. Het programma Total Commander bijvoorbeeld wel. Het systeem is van alle SPYWARE geschoond. Kan iemand met hiermee helpen?
 
Geen idee wat het precies is maar ik kan je wel vertellen dan die 'Command Language Runtime' volgens mij slaat op het .Net framework . Deze maakt nl gebruik van CLR code. Internet explorer en de window desktop zijn helemaal met elkaar geintergreerd in windows. Vandaar dat dus geen van beide nog werkt. Ik denk dat er toch een vreemde uitbreiding van de shell (spyware, virus of een of andere toolbar ofzo) deze fout veroorzaakt. Misschien helpt hetvolgende:
- booten in safe mode (misschien??)
- en draai je antispyware/antivirus scanner eens in safe mode
- zoek eens op internet naar een programma dat bho's (Browser Helper Objects) kan verwijderen, ik denk zelf dat het probleem daarin ligt
- gebruik regedit om je bho's te verwijderen en reboot, al weet ik zo niet onder welke registry sleutel die wonen, maar dat kan je vast wel ergens op internet vinden
- Update je .Net runtime omgeving eventueel (via window update)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan