Fatale error instal win98 bij auto detect hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

elrosso

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
82
Ik ben op een relatief nieuwe laptop Win98 aan het installeren.

Wanneer 98 op zoek gaat naar hardware crashed de computer. Opstarten in veilige modus werkt wel.

Ik krijg de laptop niet gewoon opgestart omdat de Setup officieel niet is afgerond en blijft opstarten.

hoe kan ik de setup omzeilen / afbreken? om de error te voorkomen en drivers te installeren?

Dank voor jullie hulp!
 
Zoals ik van xp weet de cd er in doen en fouten zoeken.

Misschien in veilige modus naar drivers zoeken ?

Waarom een prehistorishe versie?

Windows 7 is al bijna uit?


Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Win 98 komt waarschijnlijk hardware tegen, waarvan hij het bestaan niet eens weet.
Je schrijft relatief nieuw, dus daar weet 98 geen raad mee.
Ten tweede zal het vinden van drivers ook een hele klus gaan worden, mede door het hierboven genoemde.
Je progamma's zullen er ook moeite mee gaan krijgen, daar 98 reeds een tijd niet meer ondersteund.
Conclusie, bespaar je de moeite en zet er een nieuwer besturingssysteem op.
 
Helaas ben ik echt gebonden aan win98! Ik moet een programma draaien die alleen op Win98 kan draaien. Zal niet nodig zijn om het dagelijks standaard werk mee te moeten doen. Wel een belangrijk programma om een bedrijf draaiende te houden.

Graag een antwoord op mijn vraag om de automatische detectie tijdens de installatie te omzeilen. Iemand een idee?
 
je moet toch ooit overstappen ?

Zometeen windows 20 en jij nog w98:rolleyes:

Windows 7 komt binnenkort.


Groetjes
 
Helaas ben ik echt gebonden aan win98! Ik moet een programma draaien die alleen op Win98 kan draaien. Zal niet nodig zijn om het dagelijks standaard werk mee te moeten doen. Wel een belangrijk programma om een bedrijf draaiende te houden.

Graag een antwoord op mijn vraag om de automatische detectie tijdens de installatie te omzeilen. Iemand een idee?

Als dat bedrijf nou eens uit dat tijdperk wilt stappen.
Maak het ook mee op de school waar ik werk, 98 gaat echt niet meer.
De site van de ontwikkelaar bezoeken om een upgrade te vinden naar 98 zal ook weinig uithalen, gaat niet.
Maar ja, misschien hebben ze een "downgrade":eek:

Automatische detectie waarvan 98 het bestaan niet eens weet, onbegonnen werk.
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet wat voor hardware er allemaal inzit,anders zou je kunnen proberen het 1 en ander te verwijderen, om het later terug te zetten en de dader te pakken nemen.

suc6
 
ik weet niet wat voor hardware er allemaal inzit,anders zou je kunnen proberen het 1 en ander te verwijderen, om het later terug te zetten en de dader te pakken nemen.

suc6

"Ik ben op een relatief nieuwe laptop Win98 aan het installeren".

Is vrij lastig bij een laptop.
 
Laatst bewerkt:
Wat je kunt proberen, is XP installeren en het bewuste progamma te draaien in de compabiliteitsmodus van '98.
Daar kom je via het .exe bestand van het progamma, eigenschappen en draaien in '98.
 
Daarbij is het zo dat als er bij de hardware-detectie iets mis gaat (hetgeen bij een combinatie van nieuwe hardware met stokoud besturingssysteem vaak zal voorkomen) je normaal gesproken de pc kunt herstarten, waarna het installatieprogramma het niet-herkende apparaat overslaat en probeert een volgende te installeren.

Denk er verder aan dat W98 NIET met SATA schijven overweg kan. Wel met SATA schijven die, via een instelling in de BIOS van de computer, als IDE schijven worden geëmuleerd.

Beste optie lijkt mij (in aansluiting op Coenraad) dat je
1. XP installeert, maar op een kleine partitie (niet groter dan 30 GB). Dit omdat sommige W98 programma's de huidige grootte van partities niet kunnen lezen/begrijpen en dan een foutmelding of een crash vertonen.
2. Probeert om de oude programmatuur (zie opmerking Coenraad) in W98 compatibiliteitsmodus te starten onder XP.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan