Fatale uitzondering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dave Moorrees

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2002
Mijn schoonbroer heeft een groot probleem met zijn PC. Tijdens het opstarten krijgt hij de melding: Fatale uitzondering op OD 0147:000bc9d in een blauw scherm, waarna er verder niets gebeurt. Gewoon opstarten lukt dus niet maar ook in de veilige modus opstarten lukt ons niet. Heeft iemand een idee waardoor het probleem wordt veroorzaakt????

Beste metalhead,

De Pc draait inderdaad op Win98. Tijdens het defragmenteren is het misgegaan en is de PC uitgezet.
Nu kan de PC niet meer worden opgestart dus ook niet in de veilige modus. Nadat we in het BIOS waren teruggegaan naar eerdere instellingen kregen we bij het opstarten de melding: Windows is de vorige keer niet correct afgesloten. Vervolgens startte checkdisc en liep gewoon door tot 100 %. Vervolgens blijft de PC weer hangen bij eerder genoemde foutmelding Fatale uitzondering op OD 0147:0000BC9D in een blauw scherm. Is er nog een andere manier om toch op te starten?

Er is nog wel een manier om de oplossing van de link te gebruiken maar dan moet je je computer opstarten met een opstartdiskette. Of het lukt weet ik niet maar het valt te proberen. Start de computer op van de opstartdisk. Kies in het menu opstarten met cdrom ondersteuning.

Typ in Dos het volgende achter de prompt:

ren c:\Windows\System\Iosubsys\Apix.vxd Apix.old

Typ dan achter de dos prompt:

extract d:\win98\apix.vx_ c:\windows\system\iosubsys

Start nu de computer opnieuw op en met een beetje geluk start hij nu gewoon op.

LET OP:

De D:\ moet wel de letter zijn van je cdrom station.

Ik hoop dat het lukt

Beste Metalhead,

Op advies van een kennis (wel een Pc expert) hebben we de Pc opgestart met de Win98 CD-rom en dat lukte. Het blijkt te gaan om een redelijk heftig virus!! Mijn schoonbroer had géén virusscanner op zijn Pc. Een goede les dus!!!!

Bedankt voor je meedenken!! Ik ben er namelijk van overtuigd dat we de Pc op jouw manier ook aan de praat hadden gekregen. Ik heb hier op helpmij namelijk alleen nog maar goede hulp gekregen.

Ik zal de vraag ook als beantwoord beschouwen. Hoewel de oplossing deze keer niet direct via helpmij komt, kan iemand met een vergelijkbaar probleem er toch wat van opsteken.

Nogmaals bedankt en wie weet tot een volgende keer!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan