fatale uitzondering

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
819
hallo,
op mijn andere pc met windows 98 verschijnt steeds vaker een blauw scherm met o.a. de tekst: er heeft een fatale uitzondering plaatsgevonden......... dan div nummers e.d. Kan de pc dan alleen nog restten, ik heb al schijfcontrole gedaan, maar dus zonder resultaat, nog verschijnt dat venster; Hoe is dit op te lossen ?
gr. John
 
als aanvulling nog:
er staat ook in dat blauwe venster:
...............druk op een toets om verder te gaan
als ik dat doe, dan loopt die vast en kan ik dus alleen een reset geven.

gr, john
 
Is het mogelijk om de gehele foutmelding hier te plaatsen?
 
Geplaatst door jobo182
een blauw scherm met o.a. de tekst: er heeft een fatale uitzondering plaatsgevonden......... dan div nummers e.d.

Laten nou juist die nummers de broodnodige informatie geven om tot een evt. oplossing te komen, dus geef die even door.
 
hallo
vandaag div keren dat blauwe scherm met steeds een ander nummer zoals:
fatale uitzondering 06 op 0000:00001289

daaronder de tekst:
de huidige toepassing wordt afgesloten, druk op een toets om door te gaan
dan zag ik een zwart scherm met allemaal puntjes,
kon alleen nog maar reset geven

na enkele minuten weer dat blauwe scherm met weer fatale uitzondering 06 op 0000:0000FFOE

en weer later met 06 op 0000:0000FDD5

gr, john
 
Laatst bewerkt:
ik heb maar een format gedaan en windows 98 opnieuw geinstalleerd en geupdate, ook nis 2004 geinstalleerd en geupdate, maar vanmorgen was ik op een site waar de flashplayer nodig was, tijdens het installeren hiervan, verscheen weer dat blauwe scherm met falatale uitzondering op
0028:coo8BFF8 in VxD SYME vent (01)+000111 Eo
Aangeroepen vanaf 0028:c00CDFC8
in VxD VKD (01)+00001Do
dus die format heeft niet geholpen,
wat kan ik nog doen ?
gr. John
 
O jee, alweer die *** Norton.

Proberen:

Error Message: "A fatal exception 0E has occurred at 0028:XX in VXD SYMEvent(0x) + XX"

Translation: This GPF may occur if you have an older version of a Symantec utility installed, such as Norton AntiVirus. Similar errors may stem from other virus protection programs, graphics software, and scanner utilities. If the message has a Details button, click it to identify the errant software.

Solution: The easiest and best solution may be reinstalling the program or upgrading to the latest version. If this doesn't help or an updated version isn't available, you may have to edit the Registry, which contains system information about your hardware and software. Don't edit the Registry unless you're confident in your skills and you perform a backup of files in the Registry first. To run the Registry Editor, click Start, Run, and type regedit.exe and then press OK or ENTER. If the following line appears in the Registry, delete it:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ CurrentControlSet\Services\VxD\SymEvnt

Run the System Editor by typing sysedit in the Run field. Pick System.ini from windows that appear. Click Find from the Search menu and locate the line containing "symevnt.386." Place a semicolon ( ; ) at the beginning of the line so Windows won't process it. Then save the change, exit, and restart your computer.


Zul je toch het register in moeten . . .

Op dit forum ben ik al zó veel Norton-ellende tegen gekomen; is eraf gooien geen optie? Wel zorgvuldig via de Symantic site, want Norton laat zich soms even moeilijk geheel verwijderen als het rottigste virus.

Goede en gratis alternatieven:
ZoneAlarm of Sygate als firewall
AVG, Antivir of Avast als antivirus

Deze nemen ook een flink stuk minder van je pc-vermogen in beslag.

Bron: http://www.smartcomputing.com/editorial/article.asp?article=articles/archive/l0706/08l06/08l06.asp
 
Laatst bewerkt:
hoi,

ik zal NIS2004 verwijderen en Zonealarm en Antivir installeren, hopelijk ben ik dan van die foutmeldingen verlost.
tja, de pc is een oudje van 7 jaar, IntelPentium II celeron, 366Mhz met 128Mb ram en 4Gb op HD
gr, john
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan